הפקולטה לחינוך

הפקולטה לחינוך

תואר ראשון בחינוך לגיל הרך בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד


:ראשת התכנית
ד"ר פנינת טל


תואר ראשון בחינוך לגיל הרך בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד
 - ראש תוכנית תואר שני בחינוך מיוחד

דוא"ל :

Tal.Pninat@levinsky.ac.il

מזכירות סטודנטים:
03-6902499
טלפון (למתעניינים)
03-6901690


תואר ראשון בתכנית לגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד (כפל הסמכה)
 

תואר : תואר ראשון .B.Ed בהתמחות חינוך מיוחד ובהתמחות הגיל הרך 6-0

תעודה: תעודת הוראה בחינוך מיוחד לגיל הרך 6-0

תעודה: תעודת הוראה בגיל הרך 6-0


מבנה תכנית לימודי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד:
התכנית לתואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך המיוחד מורכבת מ-3 חלקים מרכזיים:
 

לימודי חינוך

לימודי החוג ממוקדים בהכשרת מחנכים מומחים לתהליכי למידה, עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות גניות סגרגטיביות (פיגור, ליקויי למידה רב-בעייתיים, ליקויי התפתחות, ליקויי תקשורת) וכן במסגרות גניות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. חלקה האחד של התכנית (שנים א-ג) מכוון לביסוס תשתית ידע כללית בתחום החינוך מיוחד בכלל ובגיל הרך בפרט, תוך התמקדות בהכרת מאפייני האוכלוסיות והלקויות בחינוך המיוחד (פיגור, אוטיזם, ליקויי למידה ועוד); הכרת חוק החינוך המיוחד ותכנית השילוב; אופני ההתמודדות בתחום הלימודי/החברתי/הרגשי; כמו כן, הסטודנטים יתנסו בביסוס מומחיות בבניית תכנית לימוד יחידנית (איתור קשיים ובניית תכנית התערבות). חלקה השני של התכנית נלמד בשנה ד' ומאפשר העמקה בלקויות מורכבות על-פי בחירת הסטודנט באחד התחומים: הספקטרום האוטיסטי/הפרעות רגשיות והפרעות התנהגות/הפרעות קשב וריכוז. קורסים לדוגמה: "אוכלוסיות בחינוך המיוחד"; "ילדים עם פיגור"; "לקויות למידה וביטויים בגיל הרך"; "לקויות שפה ודיבור"; "תכניות לימודים בחינוך מיוחד לגיל הרך"; "עבודת צוות בין-מקצועי בגן חינוך מיוחד; "הפרעות קשב וריכוז בגן"; "טעויות חשיבה מתמטיות בגן" ועוד. לימודי החינוך מתקיימים במסגרת החוג לחינוך. להרחבה על חוג זה לחץ כאן



 


לימודי התמחות בחינוך מיוחד

התמחות בחינוך המיוחד

לימודי החוג ממוקדים בהכשרת מחנכים מומחים לתהליכי למידה, עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות גניות סגרגטיביות (פיגור, ליקויי למידה רב-בעייתיים, ליקויי התפתחות, ליקויי תקשורת) וכן במסגרות גניות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. חלקה האחד של התכנית (שנים א-ג) מכוון לביסוס תשתית ידע כללית בתחום החינוך מיוחד בכלל ובגיל הרך בפרט, תוך התמקדות בהכרת מאפייני האוכלוסיות והלקויות בחינוך המיוחד (פיגור, אוטיזם, ליקויי למידה ועוד); הכרת חוק החינוך המיוחד ותכנית השילוב; אופני ההתמודדות בתחום הלימודי/החברתי/הרגשי; כמו כן, הסטודנטים יתנסו בביסוס מומחיות בבניית תכנית לימוד יחידנית (איתור קשיים ובניית תכנית התערבות). חלקה השני של התכנית נלמד בשנה ד' ומאפשר העמקה בלקויות מורכבות על-פי בחירת הסטודנט באחד התחומים: הספקטרום האוטיסטי/הפרעות רגשיות והפרעות התנהגות/הפרעות קשב וריכוז. קורסים לדוגמה: "אוכלוסיות בחינוך המיוחד"; "ילדים עם פיגור"; "לקויות למידה וביטויים בגיל הרך"; "לקויות שפה ודיבור"; "תכניות לימודים בחינוך מיוחד בגיל הרך"; "עבודת צוות בין-מקצועי בגן חינוך מיוחד; "הפרעות קשב וריכוז בגן"; "טעויות חשיבה מתמטיות בגן" ועוד.

התמחות בגיל הרך לימודי החוג מאפשרים לסטודנטים לפתח הבנה על מורכבותם של תהליכי התחנכות בגיל הרך. הם מכוונים לפיתוח ידע על למידה, על הוראה, על אתיקה וכן הבנה של התפתחות ילדים בגיל הרך ושל צרכיהם בהקשרים חברתיים ותרבותיים שונים. בחוג נלמדים תכנים הקשורים להתפתחות הילד בגיל הרך, תוך העמקה בנושאי הסתגלות, צרכים ייחודיים של ילדים, כשירות חברתית, רכישת שפה דבורה וכתובה, רכישת שפה מתמטית, מקרא, מורשת ותרבות. בנוסף, משולבים בחוג קורסים בתחומים הרלוונטיים לעבודת הגננת (כגון: מוזיקה, תנועה, אמנות ועוד). קורסים לדוגמה: "התינוק והפעוט: התפתחות, טיפוח, חינוך"; "הילד בגיל הגן: התפתחות, חינוך וטיפוח"; "קשיים התפתחותיים ודרכי התמודדות ושילוב"; "היבטים אמנותיים בחג וחגיגה"; "ניצני רב-אוריינות: אוריינות לשונית, אוריינות חזותית, אוריינות מוזיקלית"; "שיח מתמטי בגן"; "חקר הגן כסביבת חיים מחנכת ומטפחת"; ועוד.


התנסות בהוראה

במהלך ההכשרה הסטודנטים מתנסים בהוראה במסגרות של החינוך הרגיל (מעונות יום וגנים) ובמסגרות גניות של החינוך המיוחד. במסגרת ימי ההתנסות הסטודנטים נחשפים למורכבותן של הסביבות החינוכיות ולחשיבות ההתאמה של תכניות לימוד על-פי הצרכים האישיים של הלומדים. הסטודנטים צוברים ניסיון הוראתי במהלך הלימודים ומתנסים בפיתוח פעילויות לימודיות במגוון תחומים על-פי תכנית ההוראה בגן, אשר מותאמות לאוכלוסיות הייחודיות בגן. במהלך ההתנסות בגני ילדים במסגרות של חינוך מיוחד מתוודעים הסטודנטים למורכבות ההוראה בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כגון: פיגור, PDD, שיתוק מוחין, ליקויי שמיעה, הפרעות רגשיות והתנהגותיות וכן לומדים עם הפרעות שפה או עיכוב התפתחותי. בנוסף, הסטודנטים נחשפים למורכבות הפעילות התומכת של אנשי צוות הגן: סייעות, צוות פרא-רפואי, פסיכולוג, מורים מקצועיים ועוד. בנוסף, בכל אחת משנות הלימוד נלמד שיעור הדרכה המלווה את ההתנסות בהוראה המאפשר לסטודנטים לקבל כלים לפיתוח תכניות חינוכיות בגיל הרך ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, היכרות עם תכניות הלימודים בגן, פיתוח דרכי הוראה והערכה מתקנות, היכרות עם דרכי תקשורת אלטרנטיבית וכן היכרות עם תכניות לימודים וטכנולוגיות ייחודיות בחינוך המיוחד. לימודי ההתנסות מתקיימים במסגרת המחלקה להוראה. להרחבה על מחלקה זו לחץ כאן
 

תנאי קבלה לתואר ראשון

על המכללה

הווי סטודנטיאלי

 
ימי לימוד במכללה:

סטודנטים בשנה א' - ימים א', ב' ו-ד'

סטודנטים בשנה ב' - ימים א', ב' ו-ד'

סטודנטים בשנה ג' - ימים א', ב', ד' ו-ה'

סטודנטים בשנה ד' - ימים ב' ו-ד'

 
ימי התנסות מעשית:

סטודנטים בשנה א' - יום ד' או יום ה'

סטודנטים בשנה ב' - ימים ד' ו-ה'

סטודנטים בשנה ג' - ימים א' ו-ד', ביום ה' תתקיים סדנה

 

בנוסף, לימודי אנגלית לרמת פטור ולימודי עברית יילמדו בהתאם לרמת הסטודנט

מידע זה נתון לשינויים וייתכן שיבוצעו בו התאמות

ט.ל.ח


מועדי תחילת לימודים:
אוקטובר, סמסטר אביב
 
לצפייה בלוח אקדמי לחץ כאן

משך הלימודים:

4 שנים, בשנה הרביעית ישולב סטאז' בהוראה


שכר לימוד:

100% שכר לימוד אוניברסיטאי לשנת לימודים.
 

רישום מקוון