בית הספר ללימודי המשך

בית הספר ללימודי המשך

הכשרה לגנן וגננת בגן פרטי | לימודי גננות

יועצת אקדמית:
ד"ר קלודי טל

לימודי גננות - קורס גננות - עידית צולמן

מרכזת התכנית:
עידית צולמן
דוא"ל :
azollman@netvision.net.il
מזכירות:
03-6901690


תעודה:

העומדים בדרישות התכנית ללימודי גננות יקבלו תעודת בוגר/ת התכנית להכשרת גנן/ת בגן פרטי (לידה עד שלוש) מטעם מכללת לוינסקי לחינוך.

על התכנית לימודי גננות:

התכנית ללימודי גננות מיועדת למעוניינים להתפתח ולהוביל בתחום החינוך לגיל הרך (לידה עד שלוש) ולפתח כישורים להובלת צוות חינוכי וניהול גן.

העבודה בגן פרטי מחייבת ידע תאורטי ומעשי בהתפתחות הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של ילדים. התכנית מקנה כלים לעבודה חינוכית איכותית בגן המאפשרת רווחה רגשית, התפתחות ולמידה מיטבית של הפעוטות.


מטרות התכנית קורס גננות:

  • הכשרה לעבודה עם תינוקות ופעוטות מגיל לידה עד שלוש, המבוססת על גישה חינוכית, מקצועית ואיכותית
  • קורס גננות מקנה ידע עדכני, תאורטי ומעשי בתחום ההתפתחות הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של ילדים
  • פיתוח כישורים להובלת צוות חינוכי מקצועי, לעבודה עם ההורים ולהתנהלות נכונה מול הקהילה והרשויות
 

תכנים הקורס לגננות:

  • קווים מנחים לעשייה חינוכית בגן
  • לימודי הפסיכולוגיה של בני לידה עד שלוש וקשיים המאפיינים תינוקות ופעוטות
  • כשירות חברתית אצל פעוטות ותינוקות
  • הסיפור, המספר וספרות הילדים
  • המוסיקה והתנועה בגן הילדים
  • אמנות וחינוך אמנותי בגן הילדים
  • יישומי מחשב לגננת
  • חג וחגיגה בגן הילדים
  • דרכים מתקדמות בניהול גני ילדים
  • המשחק בגיל לידה עד שלוש
  • מושגים מתמטיים לבני לידה עד שלוש
  • ניצני אוריינות
  • החי והצומח בעונות השנה
  • סיורים מקצועיים

 

מרכזת התכנית:

עידית צולמן, M.A בהנחית מורים, תכניות לימודים לגיל הרך ומנהל החינוך, בוגרת B.Ed בחינוך לגיל הרך בהתמחות בפסיכולוגיה ואמנות.

עוסקת כשלושים שנים בהכשרת אנשי חינוך לבני לידה עד שלוש במשרד החינוך, במכללות ובסקטור הפרטי.
 

היקף התכנית:

תכנית דו-שנתית בהיקף של 600 שעות אקדמיות;
יום לימודים אחד בשבוע, בין השעות 08:15-17:45.

קהל היעד:

התכנית מיועדת למעוניינים/ות להתמחות בתחום החינוך לגיל הרך לבני לידה עד שלוש ולפתח כישורים להובלת צוות חינוכי וניהול גן.

 

תנאי הקבלה ללימודי גננות:

  • 12 שנות לימוד
  • ועדת קבלה
  • עבודה עם פעוטות במקביל ללימודים


עידית צולמן מייעצת בנושא בחירת מסגרת חינוכית איכותית


7% הנחה לנרשמים חדשים חברי איגוד ח.י.ב.ה – חינוך ילדים בגיל הרך


*שימו לב, תכנית ללימודי הגננות אינה אקדמית. התכנית מקנה 15 נקודות זיכוי למי מהבוגרים שיירשם ללימודי התואר הראשון לחינוך בגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך. התכנית מקנה תעודה פנימית בלבד של מכללת לוינסקי לחינוך. ההשתתפות בתכנית, או התעודה הניתנת לבוגרים, אינם מהווים אישור או אסמכתא של משרד החינוך (או של כל גוף אחר) לפתיחת גן פרטי

 


פתיחת התכנית מותנית במספר הנרשמים
 

עבור עידית צולמן ראש התכנית

"...החלטתי במהלך השנה הראשונה שלי להירשם ללימודים ופה קיבלתי חתיכת צמיחה לגבהים שלא האמנתי שאני מסוגלת להגיע. התחושה שמובילה אותי עד היום היא תחושת לקיחת האחריות על חיי ועם התחושה הזו פתאום התגלה לו קול פנימי שאמר לי "תסמכי על עצמך, תקשיבי לעצמך". לקיחת האחריות הביאה אותי למצבים בהם אני יושבת מול המחשב וכותבת עבודה כי אני חייבת להצליח. כי אני רוצה להצליח וכי אני מאמינה בעצמי! ולא...לקבל 85 בעבודה זה לא משהו מוכר לי או מובן לי מאליו. עם הידע בא הביטחון שבא לידי ביטוי בגן, פתאום הורים שואלים אותי שאלות, מתייעצים איתי!! איתי!!!!!! ההבנה שפתאום אני טובה במשהו, שפתאום סומכים עליי ואני בעלת דעה התבטאה במוטיבציה מאוד גבוהה ואני יכולה להגיד בגאווה גדולה, עם טפיחה ענקית על השכם שאני מקבלת קבוצה להוביל לשנה הבאה!!! אני אומנם בתחילת דרכי ואומנם יש לי המון ידע וניסיון לצבור אבל היום אני יודעת שאני על דרך המלך... אני מרגישה שאני יכולה לשבת ולכתוב עוד שלושים עמודים על התהליך שעברתי עם עצמי במהלך השנה. ביטחון זו מילה דלה לעומת מה שאני מרגישה שהלימודים נתנו לי. אני קמה כל בוקר גאה. גאה בעצמי, גאה בבחירות שלי וגאה במילים אלו. התלקיט מבחינתי מהווה תמונה שעד היום לא הסתכלתי עליה ברזולוציה כזו גבוהה. נהניתי, החכמתי, התרגשתי, בכיתי, כעסתי והרגשתי מתוסכלת אבל בסוף הצלחתי ולא וויתרתי!"
 
--------------------------------
 
"רציתי לכתוב לך תודה על שנתיים נפלאות של למידה הנאה וביטחון שהענקת לי, עברתי דרך ארוכה ומשתלמת. התחלתי את הלימודים בתפקיד מטפלת, היום אני מתחילה שנה בתפקיד גננת. הביטחון, הידע, המקצועיות שרכשתי נותנות לי להתחיל את השנה עם ביטחון שאני יכולה ואני אצליח!"

--------------------------------
 
"שנתיים בתכנית שינו את כל החשיבה שלי כמחנכת, אני מסתכלת שונה על ילדים, שונה על דרך חינוכית, בגובה העיניים ועם המון כבוד והתחשבות. יש רצון אישי אדיר להתפתח עוד, ללמוד, לצמוח. יש פער גדול בין מי שהייתי לפני הלימודים למי שאני היום.
הקשבה ותמיכה, למידה מותאמת התפתחותית, לדעת לצמוח מתוך התכנים הנלמדים, הרחבת אופקים ולהגיע להבנה שזה לא עוד סתם מקצוע, אלא שליחות אמתית עם השלכות והשפעה על הרבה אנשים, ילדים והורים כאחד."

--------------------------------
 
"המון תודה לך על עוד שנה נפלאה של למידה חווייתית, שמחתי מאוד להכיר אותך וזכיתי להיות סטודנטית שלך.
מאז שהתחלתי את הלימודים עברתי שינוי מאוד גדול גם כגננת וגם בחיים האישיים, למדתי שלא צריך למהר, וזו לא חוכמה לתקתק... צריך ליהנות... חשוב התהליך ולא התוצר. את תמיד מעודדת ותומכת ומנסה לעזור כמה שאפשר, הרגשתי שאכפת לך מכל אחד מאתנו בקבוצה, את ההשראה שלי נתת לי את הכוח ודחפת אותי להגשים את החלום שהכחשתי אותו במשך שנים, כי לא הייתה תקווה שהוא יתגשם, אני תמיד נזכרת שאמרת לי שאני צריכה להוביל לשינוי, שאני צריכה להתחיל, ורק אז הוא יגיע... אתמול סיימתי את תפקידי כגננת בקיבוץ רמת הכובש, ומהיום אני הגננת של גן תות, הגן הדו לשוני עברי ערבי."
 
--------------------------------
 
"תודה שעזרת לי להגשים חלום גדול - אני אמא לחמש בנות יוצאת ללמוד כנגד כל הסיכויים. תודה לך! את אשת מקצוע איכותית, מובילה, מלמדת וגם כשצריך מכניסה למסגרת ("אני רואה שאתם מתעסקים בנייד"). חשבתי שאני יודעת הכל, אך גיליתי עולם, עולם ומלואו. למדתי להתעסק במחשב, משהו שפחדתי לעשות ("תתחילו ברשימת קניות "). למדתי לקרוא ולהבין, למדתי לחפש מאמרים ולהתייחס, למדתי להבין מהו ספר טוב ומה לא.
למדת להאמין בעצמי שאני יכולה, שאני טובה, שאני כן מסוגלת, למדתי שלפעמים לרוץ ולתקתק זה לא בהכרח מה שצריך ,לחוות, לעבוד בצורה איכותית, גמישה, מתאימה לילדים ולצורכיהם, למדתי לתצפת ולהפיק מסקנות. הבנתי שאני יכולה לקדם ולהתקדם. למדתי שבשביל לצבור ידע צריך ללמוד. ידע = כוח"
 
--------------------------------
 
"הלימודים ממש חסרים לי, אם הייתי יכולה הייתי עושה את הקורס גננות שוב. לא חשבתי שיש כל כך הרבה מה לדעת, ולמדתי המון!!! ההורים רשמו לי ברכה לסוף השנה: "בסופה של שנה אנחנו כבר בטוחים שהיה שווה לוותר עלייך בימי חמישי לטובת הקורס. בתמורה זכינו קודם כל בעוד שנה, ובנוסף בגננת מלאה רעיונות, יוזמות והתלהבות. תמיד את דואגת לתוכנית, להעשרה ולהתפתחות שניכרים מאוד בבית."
 
--------------------------------
 
"התכנים וההתנסויות שעברתי בקורס גננות לאורך השנה, ברמת התוכן, הפעילויות, הצפייה בסרטים, החשיבה המשותפת שלא פעם הציפה דילמות אישיות ומקצועיות פדגוגיות וערכיות, אילצו אותי לשאול מידי שיעור: מה אני הייתי עושה במצב שכזה? מהם השיקולים שעומדים בבסיס הבחירות המקצועיות שלי? מהו הערך המוסף שאתו יוצאים ילדי הגן? מה הייתי עושה אחרת? עם אילו קשיים וחזקות עלי ועליהם להתמודד ? מה רציתי להשיג כשהחלטתי על פעילות כזו או אחרת ובעיקר למה?
אני מסיימת את שנתי הראשונה בתחושת סיפוק, עם הרבה מאוד שאלות ועם לא מעט התנסויות וכלים שרכשתי ויהיו חלק מארגז הכלים האישי והמקצועי שלי."
 
--------------------------------
 
"האמת היא שהחלטתי להתחיל את הלימודים בלויסנקי באתי בגלל התעודה, עכשיו בסוף השנה אני נשארת ממש לא רק בגלל התעודה אלא בגלל שאני לומדת ומשכילה, בגלל שאני נהנית, בגלל שאני מרגישה טוב יותר ובגלל שאני יודעת שהתקדמתי בתור גננת. היום ממש סיימתי קייטנה בגן שאני הקמתי, ניהלתי וגיננתי, היום אני יכולה להגיד שאני גאה בעצמי! היום הרגשתי מה זה להיות בעלת גן על כל המשתמע מזה אני הייתי אחראית על גביית הכספים וגם על ההחלטה של העלות, הייתי אחראית על נושאי המעגל, הייתי אחראית על כמות הילדים שישתתפו, על הסייעת, על שעות הפעילות, על בישול האוכל ועל החוג. היום הבנתי על מה אני עובדת כ"כ קשה ומהו הגמול המגיע לי. היום הבנתי שאני לא נשארת בלוינסקי רק בשביל התעודה. כמו שכתבתי בשאלון בתחילת השנה הייתי חסרת ביטחון ועם כל הצלחה בלימודים כך גם גדלתי בעבודה בגן, אני עכשיו מרגישה גדולה ומסוגלת יותר לקראת השלב הבא בחיי שהוא פתיחת גן משל עצמי, אומנם זה יקרה רק בסוף הלימודים אבל עכשיו אני בטוחה בהחלטה שלי. אני יודעת בוודאות שהשתנתי בשנה האחרונה וזה לא רק בגלל מה שאני חושבת על עצמי אלא בגלל הפידבקים מהילדים ומההורים ומהפידבקים שאני נותנת לעצמי, אני רואה שאני רוצה ואף דורשת יותר אחראיות בגן, אני רואה שאומנם כמות הוויכוחים שלי עם בעלת הגן גדלו אבל זה בגלל שאני יודעת שאני יודעת יותר ויודעת על מה אני
מדברת, אני יודעת שאני יותר טובה ממה שהייתי וכן זה הרבה בזכות הלימודים."
 
--------------------------------
 

"כאשר התחלתי את הלימודים אהיה כנה ואומר כי היה ברצוני לקבל תעודה "חותמת" על הכשרה לחינוך במכללה מובילה, הייתי סקפטית לגבי התוכן הלימודי לא חשבתי שאחכים ואלמד יותר מידי "אחרי הכל יש לי ניסיון של שנים בשטח" לאט לאט הבנתי בתהליך הלימודים שכמעט ולא ידעתי כלום קיבלתי מהמכללה כלים להתמודדות ולא את הפתרונות, ממש כמו שאנו עושים עם הילדים בגן. נהניתי מאוד מתהליך הלמידה הרגשתי ביטחון מול הילדים מול הצוות מול ההורים וגם הורים אשר פנו אלי להתייעצות ולעזרה נתתי מענה שגם אני בעצמי הופתעתי שרכשתי ידע כל כך רחב בכל כך הרבה תחומים. פתאום הבנתי שאני הרבה יותר מקצועית ושיש לי את הידע אשר נותן לי בטחון לעמוד במקומי כאשת חינוך."

קורס התמחות באוטיזם