הפקולטה לחינוך מוסיקלי

הפקולטה לחינוך מוסיקלי

תואר ראשון בחינוך מוסיקלי .B.Ed

:ראש החוג
ד"ר דן שגיב

דן שגיב - תואר ראשון בחינוך מוסיקלי

דוא"ל:
מזכירות סטודנטים:
03-6902499
טלפון (למתעניינים):
03-6902482


מטרות התכנית

הפקולטה לתואר ראשון בחינוך מוסיקלי היא המוסד המרכזי והיחידי במדינת ישראל להכשרת מורים למוסיקה במתכונת רב-גילית. על כן, אנו שואפים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של עשייה חינוכית ומוסיקלית, כדי לאפשר לבוגרינו השתלבות נאותה בתחום החינוך המוסיקלי לאחר סיום לימודיהם.

תחום ההכשרה כולל מגוון רחב של תחומי עשייה - אמנותית, חינוכית, דיסציפלינרית ואקדמית. במהלך שנות התכנית, הסטודנטים רוכשים כלים בכל מגוון התחומים הללו, ולומדים כיצד ליישמם הלכה למעשה בשטח.

אנו מעודדים חדשנות, סקרנות, מחקר ויזמות בתחום החינוך המוסיקלי, ובכך מבקשים לעורר בקרב משתתפי התכנית תשוקה לתחום המוסיקה והוראתה. אנו שואפים לכך שבוגרי התכנית יהיו מורים רבגוניים בסגנונם ובתפיסתם התרבותית,מעורבים בקהילתם המקצועית,ומנהיגים חינוכיים המקדמים תהליכים בעלי משמעות ערכית באמצעות המוסיקה.

 


תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך מוסיקלי

  1. ידע תיאורטי – לבחינה לדוגמה לחץ כאן
  2. מבחן פיתוח שמיעה - לבחינה לדוגמה לחץ כאן
  3. ריאיון אישי

הריאיון כולל נגינה/שירה של שני קטעים בסגנונות שונים, ובחינת יכולת קולית של מועמדים שאינם זמרים.

 

לבוגרי בית ספר רימון בלבד

  1. שנת לימודים ראשונה ברימון בציון B ומעלה – לתכנית הלימודים ברימון לחץ כאן
  2. ידע תיאורטי – לבחינה לדוגמה לחץ כאן | למבחן מתקדם לחץ כאן
    לסטודנטים שלא יעמדו בדרישות ועדת הקבלה תוצע מכינה במוסיקה


תכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך מוסיקלי:

לימודי חינוך

כל הלומדים לקראת תעודת הוראה לומדים במשותף לימודי חינוך המורכבים ממגוון של תחומי דעת: פסיכולוגיה, שפה, סוציולוגיה, חינוך מיוחד ומחשבת החינוך. באופן זה הסטודנטים מפתחים הבנה של מורכבותם של תהליכי התחנכות במסגרות חינוכיות שונות. מקצועות החינוך מהווים את התשתית של פיתוח הידע החינוכי הנוגע לאתיקה, להוראה, ללמידה ולהבנה של התפתחות ילדים וצרכיהם החברתיים והתרבותיים. לימודי החינוך מקושרים להתנסות בהוראה ותומכים בהתפתחותם של ילדים בתחום הקוגניטיבי, השפתי, החברתי, הרגשי והערכי. נוסף על כך, כוללים לימודי החינוך קורסים המיועדים לפתח כישורים מחקריים ואוריינות אקדמית.


ביצוע מוסיקלי

כל הסטודנטים משתתפים באשכול רחב היקף של מקצועות המיומנויות המוסיקליות. מטרת הקורסים היא להכשיר מוסיקאים מבצעים, בעלי אוזן חדה ורגישה, המבינים את השפה המוסיקלית, מזהים את מרכיביה, ושולטים בתיאוריה ובהרמוניה על שלל סגנונותיה בכתב ובנגינה. קורסי המיומנויות מטפלים בהקניית מיומנויות נגינה ושירה, וכן יכולת הקריאה, הכתיבה וההבנה של שפת המוסיקה. כל זאת, תוך טיפוח רגישויות, תחושות ופיתוח יכולות חשיבה, הבחנה, הפנמה ומודעות למרכיבים המוסיקליים - מלודיה/הרמוניה/ריתמיקה - והקשרים ביניהם.


ידע ותיאוריה בתחום המוסיקה

קורסי התיאוריה מיועדים להרחיב את האופקים הכלליים והמוסיקליים של הסטודנטים; להעשיר ולהעמיק את הידע בתולדות המוזיקה, בתיאוריה ובספרות המוסיקה תוך הצגתם בראייה תרבותית כוללת. החטיבה מקיפה מוסיקה אמנותית, פופולרית ועממית בגישה רב-תרבותית הכוללת לצד תרבות המערב גם תרבויות מוסיקליות מרחבי העולם. הלימודים כוללים פעילויות של האזנה, עיון, ניתוח, הערכה וביקורת.

 

דרכי הוראת המוסיקה

היכרות עם הגישות המרכזיות בתחום הוראת המוסיקה (כגון: דלקרוז, אורף וקודאי) באות לידי ביטוי מרכזי בקורסים השונים, המושתתים על עקרונות ההוראה של ענפי התוכן השונים (כמו אוריינות מוסיקלית, ספרות המוסיקה, שירה, נגינה, פיתוח השמיעה, האזנה מודרכת). הקורסים השונים מדגישים את מאפייני החשיבה של לומדים בגילים שונים (מגן הילדים עד החטיבה העליונה) ושל אוכלוסיות שונות. הקורסים מעניקים לסטודנט כלים להתמודדות עם דרכים לתכנונן, להפעלתן ולהערכתן של יחידות הוראה מגוונות הן בהתייחס לתכנים הנלמדים והן בהתייחס להתאמת אסטרטגיות הוראה לאוכלוסיית הלומדים.


התנסות בהוראה
התנסות בהוראה היא לב לבו של תהליך הכשרת הסטודנטים לחינוך מוסיקלי וללימודי מוסיקה. ההתנסות בהוראה מאפשרת לסטודנטים לשלב את הידע בתחום המוסיקה והידע הדידקטי הנלווה; הסטודנטים מעורבים בתהליכי הוראה-למידה מוסיקלית בגן, בבית הספר היסודי, במגמות למוסיקה בבתי-הספר התיכוניים, בקונסרבטוריונים ובמתנ"סים במגוון פעילויות חינוכיות בכיתות ובקבוצות למידה; הסטודנטים אחראים על תכנון יחידות הוראה בהיקפים שונים על פי התפתחותם במהלך שנות הלימודים, תוך הפעלת שיקולי דעת דיסציפלינריים, דידקטיים ופסיכולוגיים. הסטודנטים משתתפים בסיורים במגוון מערכות חינוכיות מוסיקליות פורצות דרך (מעונות יום, גני ילדים, בתי ספר יסודיים, מסגרות שונות של החינוך המיוחד, קונסרבטוריונים, מקהלות ילדים, מגמות מוסיקה בבתי ספר תיכוניים). מטרתם של הסיורים היא לפתח היכרות עם טווח רחב של תכניות לימוד מוסיקליות המיושמות במסגרות חינוכיות וקהילתיות שונות. בשנת הלימודים הראשונה יתנסה הסטודנט במסגרות הלימודים: גן, בית הספר היסודי ובבית הספר העל יסודי. לקראת שנת הלימודים השנייה יבחר הסטודנט נוסף למסגרת בית הספר היסודי להתנסות בחטיבת הגן או בבית הספר העל-יסודי. החל משנה ב' ועד לסיום התואר יתנסה הסטודנט במסגרת בית הספר היסודי ובמסגרת הנוספת בה בחר.
 

תנאי קבלה לתואר ראשון

על המכללה

הווי סטודנטיאלי


תעודות

תואר: תואר ראשון .B.Ed בחינוך

תעודה: תעודת הוראה במוסיקה במסלול רב-גילי (גן-ו' או א'-י"ב)

תעודה: בוגר רימון – למסיימים את המסלול המלא מטעם בית הספר רימון



ימי לימוד

ימי לימוד מלאים (21:00-8:00) בימים ראשון וחמישי.

התנסות מעשית בבוקר ולימודים במכללה אחה"צ בימים שני ורביעי.

נוסף על כך, לימודי אנגלית ועברית לרמת פטור בהתאם לרמת הסטודנט.

מערכת לימודים לדוגמה –לחץ כאן



ימי לימוד במסלול המשולב עם בית הספר רימון:

בשנה הראשונה: הסטודנטים לומדים בבית הספר רימון בלבד.
בשנה השנייה: במקביל להמשך הלימודים בבית הספר רימון, הסטודנטים לומדים יומיים נוספים במכללה ומתנסים בהוראה במהלך שני חצאי ימים נוספים.

בשנה השלישית: במקביל להמשך הלימודים בבית הספר רימון, הסטודנטים לומדים יומיים נוספים במכללה ומתנסים בהוראה במהלך שני חצאי ימים נוספים.

בשנה הרביעית: במקביל להמשך הלימודים בבית הספר רימון, שני ימי לימודים במכללה

ונוסף על כך, לימודי אנגלית ועברית לרמת פטור בהתאם לרמת הסטודנט.

 

תחילת הלימודים:

אוקטובר

משך הלימודים:

4 שנים, בשנה הרביעית ישולב סטאז'בהוראה


שכר לימוד:

100% שכר לימוד אוניברסיטאי לשנת לימודים.


שכר לימוד במסלול המשולב עם בית הספר רימון:

בשנה הראשונה – תשלום לבית ספר רימון בלבד

בשנה השנייה 50% משכר לימוד אוניברסיטאי מלא לשנה

בשנה השלישית 100% משכר לימוד אוניברסיטאי מלא לשנה

בשנה הרביעית 100% משכר לימוד אוניברסיטאי מלא לשנה


 

האנסמבל הייצוגי של מכללת לוינסקי לחינוך הוזמן להופיע בבית הנשיא

רישום מקוון