תמונה ממופעה מוזיקלי

הפקולטה לחינוך מוזיקלי

הפקולטה לחינוך מוזיקלי היא הוותיקה בארץ, ובעלת מסורת ענפה של הכשרת מורים למוזיקה. במהלך 70 שנות פעילותה מופעלות בה תוכניות בתחומי התמחות מגוונים, ביניהם לימודי תרפיה במוזיקה, ניצוח, מוזיקה בחינוך המיוחד, ריתמיקה ועוד. לימודי המוזיקה בפקולטה משולבים בלימודי החינוך המוזיקלי במטרה לטפח מוזיקאים ברמה אקדמית גבוהה שיהיו גם אנשי חינוך מן המעלה הראשונה. התואר הראשון בלימודי חינוך מוזיקלי (B.Ed.) ותעודת ההוראה הנלווית לו, כמו גם התואר השני בתחום זה (M.Ed.) המוענק אף הוא במסגרת הפקולטה, מגלמים את המטרה המורכבת הזו: מצד אחד, המתעתדים להיות מורים למוזיקה מקבלים במהלך לימודיהם בסיס איתן של הכשרה בתחום החינוך. מצד שני, אלה שמטרתם התמחות בדיסציפלינה המוזיקלית וטיפוח כישרונותיהם היצירתיים, זוכים לטיפוח מיומנויותיהם בתחום הביצוע והיצירה במקביל להכשרתם למקצוע ההוראה. בכך הם מכשירים עצמם לכיוון תעסוקתי שהוא חשוב ביותר למוזיקאים.
תמונה של מקהלה שרהמאז כינונה, הפקולטה לחינוך מוזיקלי חותרת להעצים את לימודי המוזיקה במערכת החינוך ולהנחיל את אהבת המוזיקה לכל שכבות האוכלוסייה. ייחודה של הפקולטה מתבטא ברשימת המרצים המכובדת שהיא מציגה, הכוללת את טובי המוזיקאים, המורים והחוקרים בתחום החינוך המוזיקלי בארץ. מסלול ההכשרה האקדמי ייחודי אף הוא, שכן מדובר בהכשרה היחידה בארץ הניתנת בהיבט רב גילי. מבחינה מעשית, מדובר באפשרות הניתנת לכל סטודנט לסיים את לימודיו עם תעודת הוראה לכל קבוצות הגיל. ייחודה הנוסף מתבטא בהיותה הפקולטה היחידה בארץ המאפשרת לימודי המשך לתואר שני בחינוך מוזיקלי (M.Ed.). לימודים אלה מתקיימים בשני מסלולים: עם תזה ובלי תזה, וכוללים מסלול חדש מסוגו בארץ לניצוח מקהלות בבית הספר ובקהילה.
נוסף לכך, הפקולטה משתפת פעולה עם משרד החינוך ועם שלל תזמורת סימפוניות ברחבי הארץ במסגרת תוכניות קונצרטים ומפגשים של ילדי בתי הספר והגנים עם מוזיקה חיה. הפקולטה אחראית על ניהול פדגוגי של קשת רחבה של תוכניות כמו "קדמה", "אלחאן" (תוכנית של מוזיקה ערבית ומערבית), "צלילי עמים" ועוד. במסגרת תוכנית זו אנו מקדמים את תחום ההאזנה למוזיקה קלאסית ברחבי הארץ. בשנת תשע"ו התוכניות השונות הגיעו ל-18,000 תלמידי בתי ספר וילדי גנים.

 

פרטי החוג
צוות

דיקנית הפקולטה

ד"ר אמירה ארליך

תמונה ממופעה מוזיקלי

ראש מנהל |
טל: 03-6901540

תמונה ממופעה מוזיקלי

מפיקה ואחראית אירועים | טל: 03-6902470