מסלול M.Teach של מכללת לוינסקי

שינוי קריירה לנפש: אקדמאים עוזבים את המשרד לטובת חדר המורים

חולמים לעזוב את העבודה ולהיות מורים? תוכנית M.Teach (מוסמך בהוראה) במכללת לוינסקי לחינוך מכשירה אקדמאים להגשים את היעד הבא

מדי יום אנו שומעים על אנשים בעלי השכלה אקדמית, שעובדים בהייטק, במדעים ורפואה, בתקשורת ובמדעי הרוח, אשר מעוניינים לעשות שינוי בחייהם ולפנות לתחום החינוך וההוראה. לרוב, מדובר באנשים שמסיבות שונות פנו בתחילת דרכם לכיוונים שונים, והיום הם מקבלים החלטה לחזור ולהגשים את משאלת ליבם המקורית – להיות חלק מחינוך הדורות הבאים, להרחיב את עולמות הידע של התלמידים בחינוך העל-יסודי בדרכים שאינן שגרתיות, מתוך אהבה ללימודים, ובדרך של פיתוח יכולות חשיבה. זהו מצב שבו שני הצדדים זוכים.

מסלול M.Teach של מכללת לוינסקי

חולמים לעזוב את העבודה ולהיות מורים? צילום: בנימין אדם

 

תוכנית התואר השני "מוסמך בהוראה M.Teach" מיועדת לבעלי תואר ראשון (שאינם בעלי תעודת הוראה). באפשרותם להתמחות במגוון תחומים, ובהם מתמטיקה, אנגלית, ביולוגיה, לשון, ספרות, מקרא ומוזיקה ולקבל תואר שני בחינוך ותעודת הוראה. הלימודים בתוכנית זו נמשכים שנתיים (33 ש”ש), בלימודים של יום וחצי בשבוע, לכן היא מותאמת לאנשים עובדים. התוכנית פועלת זה חמש שנים במכללת לוינסקי לחינוך, וזוכה לפופולריות רבה בזכות הרמה האקדמית הגבוהה, הגמישות והדגש הרב המוקדש להתנסות בהוראה בבתי הספר. כל אלה תורמים להכנה מיטבית של הסטודנטים ולהשתלבותם בהוראה. רבים מהסטודנטים הלומדים במכללה משתלבים בהוראה כבר בתום השנה הראשונה ללימודיהם.

מסלול M.Teach של מכללת לוינסקי

קשר הדוק בין התאוריה למעשה. צילום: שחף הבר

 

יתרונות נוספים של התוכנית:

  • התמחות בתחומים מבוקשים. המקצועות אנגלית, מתמטיקה, ביולוגיה, לשון, ספרות ומקרא הם תחומי הליבה שמשרד החינוך זקוק בהם מאוד למורים.
  • כניסה לתפקיד עם תואר שני בהוראה פותחת לפני מוסמכי התוכנית אפשרויות לקידום מהיר בעולם החינוך, חיסכון בזמן ויתרון בתגמול הכספי.
  • הסטודנטים במכללת לוינסקי לחינוך מתחילים את הסטאז' כבר במהלך השנה השנייה ללימודיהם, ולכן אינם צריכים להמתין עד לקבלת תעודת הוראה כנדרש במסלולי הכשרה אחרים. הסטאז' מלווה גם בסדנת סטאז' (לפי דרישות משרד החינוך) אשר נערכת, לנוחותם של הסטודנטים העובדים, בשעות הערב או באופן מקוון א-סינכרוני.
  • קשר הדוק בין התיאוריה למעשה: מיד בתחילת שנת הלימודים ישתלבו הסטודנטים במודל לימודים חדש הנקרא אקדמיה-כיתה. על פי מודל זה הסטודנטים משולבים בהתנסות מעשית משמעותית (פרקטיקום) בבתי הספר בשנה הראשונה לתואר. לצד ההתנסות, מרצים מטעם המכללה ומדריכים פדגוגיים ילוו את הסטודנטים ויכשירו אותם להוראה בפועל ובכלל זה בתהליכים של תכנון לימודים, ניהול כיתה, בניית סביבות למידה, הערכת תהליכי למידה והיבטים נוספים ברוח הפדגוגיה העדכנית.
  • תנאי מימון אטרקטיביים:

משרד החינוך מעניק אפשרות לסטודנטים לקבל הלוואה מותנית בתנאים נוחים בסכום של 11,500 ש"ח לכל שנה, בתמורה להתחייבות לעבודה במערכת החינוך במשך שנתיים עבור כל שנת מימון (בהיקף של שני שלישי משרה).

  • מבנה הלימודים כולל בשנה הראשונה שהייה של יום וחצי בין כותלי בית הספר. התנסות זו מאפשרת לסטודנטים ללמוד מקרוב את מלאכת החינוך וההוראה, להתפתח כמורים מקצועיים ולהכיר את התרבות הבית-ספרית הכוללת טקסים, אירועים, סיורים, ימי הורים, ישיבות פדגוגיות ועוד. בשנה השנייה לומדים במכללה יום בשבוע ומתמקדים בידע האקדמי-התיאורטי תוך קישור לניסיון בהתנסות שנצבר בשנה הראשונה.
  • למורים המלמדים בפועל בחינוך העל-יסודי, תיבחן האפשרות להכיר בעבודתם בבית הספר כהתנסות מעשית לצורך צבירת שעות התנסות.

מעוניינים להתקבל ללימודי הוראה ולשנות את חייכם?

עליכם לעמוד בכמה תנאי קבלה, ובהם ציון ממוצע של 80 לפחות בתואר הראשון ויכולת להתמודד עם קריאת ספרות מקצועית גם באנגלית. אם תרצו להתמחות בתחום אחר מזה שלמדתם בו בתואר הראשון, מכללת לוינסקי לחינוך מאפשרת לכם השלמות דיסציפלינריות בהיקפים שונים בהתאם לתואר שלמדתם ובזיקה לתחום ההתמחות בהוראה שתבחרו. לאחר לימודי ההשלמה תוכלו להשתלב בתוכנית היוקרתית לתואר שני מוסמך בהוראה M.Teach.

בואו להשפיע על חינוך הנוער ועל עתיד החברה בישראל!