למורים ולצוותי הוראה המעוניינים לקבל כלים מקצועיים ואיכותיים כדי לקדם תלמידים עם לקויות למידה. תינתן עדיפות לבעלי ניסיון בתחום החינוך המיוחד.
למורים אקדמאים בעלי ותק של שלוש שנים לפחות, המעוניינים להכשיר את עצמם להיות מאבחנים דידקטיים, המוסמכים לבניית תוכנית התערבות אישית לתלמיד המאובחן, שתסייע לו למצות את היכולות הלימודיות שלו.
אבחון דידקטי הוא אחד הצעדים הראשונים והחשובים בסיוע לילדים ולבני נוער המתמודדים עם קשיים בלימודים. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הילדים ובני הנוער המאובחנים כלקויי למידה. לפי הנחיות משרד החינוך, ילדים עם לקויות למידה משולבים בכיתות הרגילות. מכאן, שאנשי החינוך נדרשים לשלוט בכלים מגוונים כדי לקדם את כלל התלמידים.
התוכנית ללימודי אבחון דידקטי מכשירה את צוותי ההוראה לאבחון תלמידים לקויי למידה. המאבחנים יהיו מיומנים באבחון וגם בבניית תוכנית עבודה שתתאים את אסטרטגיות הלמידה ומטרותיה בהתאם לממצאי האבחון.
התוכנית ללימודי אבחון דידקטי פועלת במסגרת לימודי תעודה ופיתוח מקצועי במכללת לוינסקי לחינוך. אבחון דידקטי מתבסס על שורת מבדקים בתחומי למידה שונים – תפקודי הזיכרון והקשב, מיומנויות שפה, קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב, סגנון העבודה, ארגון הלמידה ועוד.
בהתבסס על מבדקים אלה, לומד המאבחן על נקודות החוזק והקשיים של הנבדק ובונה עבורו תוכנית אישית, שכוללת התאמה של שיטות ההוראה, סביבת ההוראה ואסטרטגיות למידה יעילות.
במסגרת הלימודים נסקור את ההגדרות ללקויות למידה, את המאפיינים הנוירו-קוגניטיביים והרגשיים, ואת העקרונות והדגשים לאבחון ולטיפול מסוג הוראה מותאמת ורכישת אסטרטגיות למידה.
תוכנית הלימודים משלבת לימודים תיאורטיים, צפייה באנשי מקצוע והתנסות מודרכת באבחון דידקטי.
התוכנית פועלת על פי הנחיות השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך.
*המורים ישלמו את יתרת שכר הלימוד לאחר קיזוז תשלום קרנות השבתון.
שנה א: סמסטר א, סמסטר ב, סמסטר קיץ
יום שלישי בשעות 16:15-8:00
שנה ב: סמסטר א
יום ג' בשעות 16:15-8:00
בסמסטר האחרון ישולב סטאז' בתיאום מראש עם מכון האבחונים
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.