התוכנית ללימודי הדרכת הורים בגישת מיכל דליות בשיתוף מרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט

ייעוץ משפחתי הוא תחום חדש בעולם התעסוקה והוא פועל יוצא של העידן הפוסט־מודרני שאנו חיים בו. התוכנית "סופר נני" בהנחייתה של מיכל דליות הגבירה את ההבנה של הצורך בקבלת ייעוץ, הכוונה והדרכה בכל הקשור בהתמודדויות המורכבות של הורים כיום במסגרת מערכות היחסים המשפחתיות, ובדילמות שכמעט כל הורים נתקלים בהן.

על התוכנית

התוכנית ללימודי הדרכת הורים פועלת במסגרת לימודי תעודה ופיתוח מקצועי בקמפוס לוינסקי של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט הוא הגוף האקדמי המוביל בישראל להכשרה בתחום החינוך. הלומדים נהנים מהוראה באיכות גבוהה ומיחס אישי.

המנהלת האקדמית של התוכנית היא מיכל דליות, אשת חינוך ויועצת משפחתית בכירה המומחית בתחום ההורות והמשפחה. למיכל דליות ניסיון של שלושה עשורים בתחום ההדרכה, הפיתוח וההובלה של תוכניות הדרכה וייעוץ. מיכל היא גם בוגרת התוכנית לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט ומכאן החיבור הטבעי בין שני הגופים.

הלימודים בשנה הראשונה מתמקדים בלימודי תיאוריה ומניחים את התשתית האקדמית־המחקרית לעבודת הייעוץ המשפחתי. בשנה זו יילמדו הקורסים האלה:

  • היבטים פסיכולוגיים בחיי האדם
  • התפתחות הילד והמתבגר
  • המשפחה כמערכת
  • רצף התפתחות המשפחה
  • משפחות חדשות
  • ייחודי לתוכנית – קורס ייעודי בנושא צריכה דיגיטלית משפחתית – הקורס יעסוק בהיכרות עם מודל ההורמונים (מודל פסיכו־ביולוגי), המאפשר הבנה מהירה של אופי ההשפעה של הצריכה הדיגיטלית על ילדים ועל הורים ועל מערכות היחסים המשפחתיות
  • ליווי משפחות בעתות משבר –מגפת קורונה ומלחמת חרבות ברזל והשפעתן על מערכות יחסים משפחתיות (החל משנה"ל תשפ"ה)

בשנת הלימודים השנייה נלמדת ומיושמת הפרקטיקה של עבודת הייעוץ המשפחתי. מוביל את השנה הזו הקורס מודלים בהדרכת הורים, שבו נלמדת הלכה למעשה עבודת הייעוץ המשפחתי על פי גישת מיכל דליות. גישה זו מושתתת על גישת האינדיבידואל פסיכולוגיה של ד"ר אלפרד אדלר. במקביל לקורס זה ניתן קורס מודעות אישית ומקצועית. תוכנית ההכשרה מסתיימת בתקופת התמחות (פרקטיקום).

במהלך הלימודים יקבלו הסטודנטים גם העשרה בתחום השיווק, היכרות עם הפרעות קשב ואוטיזם, התמודדות עם סוגיות דוגמת אילמות סלקטיבית, מין ומיניות אצל ילדים ובני נוער, גירושין, שינה ועוד.
את הקורסים התיאורטיים בתוכנית מובילות נשות הוראה ומחקר מהאקדמיה ואנשי ונשות מקצוע בכירים במרכז מיכל דליות, אשר ינחו את הקורסים המעשיים ויובילו אותם.
התוכנית בהיקף 450 שעות ואורכה שנתיים (ארבעה סמסטרים) ושלב התמחות.

הלימודים במסלול הפרונטלי יתקיימו בימי שני בשעות 16:00-9:00.

הלימודים במסלול המקוון יתקיימו בימי שלישי בשעות 21:00-15:00.

תעודת גמר

לבוגרי התוכנית תוענק תעודה מטעם מרכז מיכל דליות והמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. זאת לאחר מילוי כל ההתחייבויות: נוכחות פעילה בשיעורים, הגשת תרגילים ועבודות על פי הנדרש ומילוי חובות ההתמחות המעשית.

הכרה בגמולים לרפורמה ולשנת שבתון

  1. מורות ומורים, גננות וגננים יוכלו להגיש בקשה להכרה בשעות לפיתוח מקצועי (אופק חדש) במסלול אישי עד 45 יום לפני פתיחת התוכנית.
    להורדת טופס לגמול אישי לחצו כאן >>
  2. מורות ומורים, גננות וגננים בשנת שבתון יוכלו ללמוד בתוכנית לפי תעריפי קרן ההשתלמות*.

* יתרת שכר הלימוד תשולם לאחר קיזוז תשלום קרנות השבתון.

עיקרי התוכנית

ראש תוכנית

מיכל דליות

יעוץ והרשמה:
03-6901690

דוא"ל:
limudyhemshech@l-w.ac.il

  • ימי לימוד במכללה

    ימי לימוד במכללה

    מסלול פרונטלי - יום לימודים אחד בשבוע – יום שני
    מסלול מקוון (בזום) - יום לימודים אחד בשבוע - יום שלישי

  • מועדי תחילת לימודים

    מועדי תחילת לימודים

    נובמבר

  • משך הלימודים

    משך הלימודים

    תוכנית דו־שנתית בהיקף של 450 שעות אקדמיות.

<< אוקטובר 2024 >>
אבגדהוז
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2