מנחה הרכב מוזיקלי טיפולי
התוכנית נועדה להכשיר מטפלים במוזיקה בהנחיית הרכבים מוזיקליים טיפוליים, תוך שילוב בין התנסות חווייתית ולימודים עיוניים. ההרכב המוזיקלי מהווה מודל טיפולי ייחודי, המאפשר תהליכי התפתחות אישית ומקצועית בתוך מסגרת קבוצתית יצירתית ודינמית.
התוכנית תקנה למשתתפים כלים מוזיקליים מעשיים, גישות הנחיה, ועקרונות עבודה עם אוכלוסיות מגוונות. לצד פיתוח המיומנויות המוזיקליות, המשתתפים ירחיבו את תפיסתם הטיפולית וילמדו לבנות, לנהל ולהנחות הרכבים מוזיקליים טיפוליים במסגרות שונות, בהתאם לצורכי האוכלוסייה ולמטרות ההתערבות הטיפולית.
כל מפגש יהיה בהיקף של 4 שעות אקדמיות.
המפגשים יתקיימו בימי ראשון בשעות 17:00–20:30 בקמפוס לוינסקי בצפון תל־אביב.
הפקולטה לחינוך מוזיקלי במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מציעה מגוון תוכניות בלימודי תעודה.
תוכניות אלו מספקות הכשרה ממוקדת ופרקטית לעוסקות ולעוסקים בתחומי המוזיקה ובהוראת המוזיקה.
לימודי תעודה בתחומים אלו יאפשרו למורות, למורים, למוזיקאיות ולמוזיקאים להתפתח מבחינה מקצועית, בדגש על עשייה מוזיקלית משמעותית.
לימודי תעודה בחינוך מוזיקלי – התפתחות מקצועית בעשייה מוזיקלית.
התכנית מורכבת משני חלקים עיקריים:
חלק חווייתי
במהלך חלק זה המשתתפים יתנסו בהשתתפות בהרכב מוזיקלי, תוך חוויית התהליך הקבוצתי על כל שלביו. הם יעברו גיבוש כהרכב, ייצרו עיבודים מוזיקליים, יעמיקו במיומנויותיהם האישיות והקבוצתיות, יקיימו חזרות משותפות ולבסוף יופיעו יחד. התהליך ילווה בהתבוננות ובשיח דינמי שיתמקד בדינמיקות התוך-אישיות והבין-אישיות המתהוות במסגרת ההרכב. מטרת השיח היא להביא לקדמת הבמה תהליכים לא מודעים, ולהבין לעומק את ההשלכות של עבודה מוזיקלית משותפת על תהליכים רגשיים. בחצי השני של השנה יתנסו המשתתפים בהנחית הרכב, ויממשו את הרעיונות והכלים שנרכשו במהלך הקורס. שלב זה יספק להם הזדמנות לפתח את מיומנויות ההנחיה שלהם בסביבה מונחית ותומכת, לקבל משוב ולחדד את תפיסתם הטיפולית תוך כדי עבודה מעשית.
חלק עיוני
החלק העיוני יעסוק בהמשגת תהליכים מרכזיים בעבודת הרכב טיפולי, ויכלול: הבנת תהליכים טיפוליים בהרכב – מטרות טיפוליות, דינמיקה קבוצתית, המתח בין תהליך לתוצר. העמקה במרכיבי העיבוד המוזיקלי – ניתוח עיבוד לשיר קיים, כתיבת צ’רט, התאמת עיבוד לצרכי ההרכב, יצירת עיבוד מקורי וכיצד הוא משרת את השיר. היכרות עם כלי הנגינה בהרכב – סקירת כלי הרית’ם סקשן, תפקידים שכיחים, התאמת תפקידים לנגנים. עבודה בחדר חזרות – ניהול חזרה, עקרונות ושיטות הנחייה, עבודה על הביצוע, עבודה עם טקסט, שימוש בחלל החזרות והאפשרויות שהוא מציע. פיתוח מיומנויות תקשורת ודינמיקה קבוצתית – התבוננות על הקבוצה, התמודדות עם אתגרים אישיים ובין-אישיים של משתתפי ההרכב, תפקידים טיפוליים של מנחה ההרכב. אתגרים נפוצים בהנחיית הרכב טיפולי – זיהוי מכשולים ודרכי התמודדות מקצועיות. הכנה להופעות – עבודה על ביטוי עצמי וביטחון מול קהל במסגרת טיפולית. התוכנית מציעה חוויית למידה ייחודית, בה המשתתפים יפגשו את עבודת ההרכב הן מהזווית האישית כמשתתפים פעילים, והן מזווית המנחה, תוך פיתוח יכולת התבוננות, ניתוח והובלת תהליכים.
היקף התוכנית: 120 שעות אקדמיות
מקום הלימודים: קמפוס לוינסקי בצפון תל־אביב
מרכז התוכנית: דניאל כהן
רכז לימודי התעודה בחינוך מוזיקלי: בר מרדיקס
03-6901528
Barma4@l-w.ac.il
ימי ראשון 17:00 - 20:30
120 שעות אקדמיות
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.