שם התעודה

מנחה הרכב מוזיקלי טיפולי

מטרות התוכנית

התוכנית נועדה להכשיר מטפלים במוזיקה בהנחיית הרכבים מוזיקליים טיפוליים, תוך שילוב בין התנסות חווייתית ולימודים עיוניים. ההרכב המוזיקלי מהווה מודל טיפולי ייחודי, המאפשר תהליכי התפתחות אישית ומקצועית בתוך מסגרת קבוצתית יצירתית ודינמית.

התוכנית תקנה למשתתפים כלים מוזיקליים מעשיים, גישות הנחיה, ועקרונות עבודה עם אוכלוסיות מגוונות. לצד פיתוח המיומנויות המוזיקליות, המשתתפים ירחיבו את תפיסתם הטיפולית וילמדו לבנות, לנהל ולהנחות הרכבים מוזיקליים טיפוליים במסגרות שונות, בהתאם לצורכי האוכלוסייה ולמטרות ההתערבות הטיפולית.

היקף השעות ומועדי המפגשים

כל מפגש יהיה בהיקף של 4 שעות אקדמיות.
המפגשים יתקיימו בימי ראשון בשעות 17:00–20:30 בקמפוס לוינסקי בצפון תל־אביב.

על היחידה ללימודי תעודה בחינוך מוזיקלי

הפקולטה לחינוך מוזיקלי במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מציעה מגוון תוכניות בלימודי תעודה.

תוכניות אלו מספקות הכשרה ממוקדת ופרקטית לעוסקות ולעוסקים בתחומי המוזיקה ובהוראת המוזיקה.

לימודי תעודה בתחומים אלו יאפשרו למורות, למורים, למוזיקאיות ולמוזיקאים להתפתח מבחינה מקצועית, בדגש על עשייה מוזיקלית משמעותית.

לימודי תעודה בחינוך מוזיקלי – התפתחות מקצועית בעשייה מוזיקלית.

על התכנית 

התכנית מורכבת משני חלקים עיקריים:

חלק חווייתי
במהלך חלק זה המשתתפים יתנסו בהשתתפות בהרכב מוזיקלי, תוך חוויית התהליך הקבוצתי על כל שלביו. הם יעברו גיבוש כהרכב, ייצרו עיבודים מוזיקליים, יעמיקו במיומנויותיהם האישיות והקבוצתיות, יקיימו חזרות משותפות ולבסוף יופיעו יחד. התהליך ילווה בהתבוננות ובשיח דינמי שיתמקד בדינמיקות התוך-אישיות והבין-אישיות המתהוות במסגרת ההרכב. מטרת השיח היא להביא לקדמת הבמה תהליכים לא מודעים, ולהבין לעומק את ההשלכות של עבודה מוזיקלית משותפת על תהליכים רגשיים. בחצי השני של השנה יתנסו המשתתפים בהנחית הרכב, ויממשו את הרעיונות והכלים שנרכשו במהלך הקורס. שלב זה יספק להם הזדמנות לפתח את מיומנויות ההנחיה שלהם בסביבה מונחית ותומכת, לקבל משוב ולחדד את תפיסתם הטיפולית תוך כדי עבודה מעשית.

חלק עיוני
החלק העיוני יעסוק בהמשגת תהליכים מרכזיים בעבודת הרכב טיפולי, ויכלול: הבנת תהליכים טיפוליים בהרכב – מטרות טיפוליות, דינמיקה קבוצתית, המתח בין תהליך לתוצר. העמקה במרכיבי העיבוד המוזיקלי  –  ניתוח עיבוד לשיר קיים, כתיבת צ’רט, התאמת עיבוד לצרכי ההרכב, יצירת עיבוד מקורי וכיצד הוא משרת את השיר. היכרות עם כלי הנגינה בהרכב – סקירת כלי הרית’ם סקשן, תפקידים שכיחים, התאמת תפקידים לנגנים. עבודה בחדר חזרות – ניהול חזרה, עקרונות ושיטות הנחייה, עבודה על הביצוע, עבודה עם טקסט, שימוש בחלל החזרות והאפשרויות שהוא מציע. פיתוח מיומנויות תקשורת ודינמיקה קבוצתית – התבוננות על הקבוצה, התמודדות עם אתגרים אישיים ובין-אישיים של משתתפי ההרכב, תפקידים טיפוליים של מנחה ההרכב. אתגרים נפוצים בהנחיית הרכב טיפולי – זיהוי מכשולים ודרכי התמודדות מקצועיות. הכנה להופעות – עבודה על ביטוי עצמי וביטחון מול קהל במסגרת טיפולית. התוכנית מציעה חוויית למידה ייחודית, בה המשתתפים יפגשו את עבודת ההרכב הן מהזווית האישית כמשתתפים פעילים, והן מזווית המנחה, תוך פיתוח יכולת התבוננות, ניתוח והובלת תהליכים.

פרטים נוספים

היקף התוכנית: 120 שעות אקדמיות
מקום הלימודים: קמפוס לוינסקי בצפון תל־אביב
מרכז התוכנית: דניאל כהן

רכז לימודי התעודה בחינוך מוזיקלי: בר מרדיקס
03-6901528
Barma4@l-w.ac.il

למה כדאי ללמוד בקמפוס לוינסקי של המרכז האקדמי לוינסקי – וינגייט?

  • תעודת גמר ממוסד אקדמי מוביל
  • התפתחות מקצועית ואישית באווירה אקדמית ומזמינה
  • מרצות עם ידע וניסיון רב, מהמובילות בתחום הטיפול בקול
  • דרכי הגעה נוחות וחנייה חופשית
  • ללומדים תינתן אפשרות להשתמש בכל שירותי המרכז האקדמי, לרבות הספרייה

עיקרי התוכנית

ייעוץ והרשמה:
03-6901690

דוא"ל:
limudyhemshech@l-w.ac.il

  • ימי לימוד במכללה

    ימי לימוד במכללה

    ימי ראשון 17:00 - 20:30

  • משך הלימודים

    משך הלימודים

    120 שעות אקדמיות

<< יולי 2025 >>
אבגדהוז
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2