השתלמויות אופק חדש לדרגות קידום ועוז לתמורה

השתלמויות אופק חדש לדרגות קידום ועוז לתמורה מיועדות למורים המעוניינים להתפתח מבחינה מקצועית ולהתקדם בדרגות הקידום של אופק חדש ועוז לתמורה לדרגות 9-1 ועומדים בהנחיות החדשות של משרד החינוך בנושא זה.

על השתלמויות אופק חדש לדרגות קידום ועוז לתמורה

מכללת לוינסקי לחינוך רואה חשיבות רבה בפיתוח המקצועי של המורה הבכיר במסגרת ההכשרה לעובדי הוראה. השתלמויות המורים המוצעות במכללה מדגישות היבטים של העצמה אישית, של העמקת היכולת להוביל ולהנהיג, של עבודת צוות ושל הבנת התרבות הארגונית.

ההשתלמויות דינמיות במהותן ומדגישות חשיבה פדגוגית עדכנית המותאמת לתהליך הלמידה ולצורכי הקבוצה.

הנושאים המרכזיים – פיתוח יוזמה חינוכית, חקר הפרקטיקה הפדגוגית, הובלת חדשנות בחינוך, חונכות ומנהיגות.


היקף הקורסים:

60 שעות

מגוון השתלמויות אופק חדש לדרגות קידום ועוז לתמורה:

שם הקורס:

דיאלוג עם הורים –במכללת לוינסקי לחינוך בשיתוף עם פסג"ה נתניה

על הקורס:

תאוריית השותפות הורים ומורים של אפשטיין מתבססת על המודל האקולוגי. בבסיס המודל קיימת התובנה החינוכית הרואה את המשפחה כמחנכת. השותפות בין הבית ובית הספר נדרשת מכיוון שהילד נושא איתו חוויות ואירועים משתי המסגרות ומעמת אותן בתודעתו. המורים זקוקים למיומנויות תקשורת מפותחות ומגוונות עם הילדים ועם הוריהם. תוכנית זו באה לתת מענה של תמיכה והכשרה שתעשיר את ארגז הכלים של המורים.

מטרות התוכנית:

  1. 1. לשכלל את יכולות הדיאלוג התוך-אישי והבין-אישי: הרפלקטיבי, הנרטיבי, ההומני, האקדמי והפרקטי בזיקה לסביבות העבודה של המורה.
  2. לבנות תפיסת תפקיד של מורה-יוזם חוקר ולומד תוך דגש על שיח חינוכי הדדי עם הורים.
  3. להעמיק את מיומנויות החקר בדגש על גישת המחקר האיכותני ומגוון השיטות המחקריות הנגזרות ממנה.
  4. לגבש ולזכך עקרונות בפיתוח סביבות למידה הנשענים על אתיקה של אכפתיות ועל ידע עדכני בהוראה תומכת למידה משמעותית תוך הרחבת העמדה מהמערכתית-השיפוטית לעמדה אמפטית, חווייתית ורפלקטיבית.
  5. להתנסות במחקר ופיתוח בנושא רב-דיסציפלינרי ובהטמעתו במערכת בית הספר.

יום לימודים: בימי ראשון בנתניה, בימי שני במכללת לוינסקי לחינוך


שם הקורס:

תרבות יהודית ישראלית: ארון הספרים היהודי – לא מה שחשבת – בשיתוף עם פסג"ה רחובות

על הקורס:

"תרבות יהודית ישראלית" היא מכלול המורשת והיצירה היהודית המכוננת את זהותנו כאומה וכיחידים. מרכזיותה לעיצוב זהותו של בוגר מערכת החינוך באה לביטוי כבר בסעיפיו הראשונים של חוק החינוך הממלכתי, המגדירים את מטרות החינוך בישראל.

מטרת הקורס היא עידוד יוזמות חינוכיות המביאות לידי ביטוי ומעשה את עולם היהדות רב-הפנים, תוך התאמתו לרלוונטיות של חיי התלמידים בתוך ההקשר הישראלי הרחב.

מטרת היוזמות בהלימה לעיקרי התוכנית של משרד החינוך: הענקת ידע נרחב ומעמיק, חוויות עשירות וכלים מגוונים וחדשניים לפיתוח אישיותם וזהותם של התלמידים כיהודים, כישראלים וכבני-אדם.  כמו כן, היא תעמיק את יכולתם לקיים דיאלוג קשוב ומכבד בין הזהויות השונות והמגוונות בחברה הישראלית.

יום לימודים: יום חמישי


למה להשתלם במכללת לוינסקי לחינוך

במגוון השתלמויות אופק חדש לדרגות קידום ועוז לתמורה?

  • יצירת קהילת מורים בחיו"ך (= חוקר יוזם וחונך)
    • מתן מרחב משותף של קהילת לומדים ששותפים בה מנחים ואנשי חינוך
    • כל אחד מהשותפים מביא עימו את מטעני הידע האישי שלו ליצירת ידע חדש ולהעצמה
    • מרחב מוגן להעלאת סוגיות ודילמות מהשטח ולחשיבה רעננה למענה על צרכים
  • מרצים מובילים – במכללה מלמדים מיטב המרצים שלהם ידע מקצועי ומעשי עשיר. אנו מעודדים מצוינות בלמידה וחותרים להכשרת בוגרים יודעים, בטוחים ויצירתיים. ההצלחה שלכם, היא ההצלחה שלנו.
  • יחס אישי – מכללת לוינסקי לחינוך רואה חשיבות גדולה בהתפתחותם האישית והמקצועית של הסטודנטים, והם זוכים ליחס אישי, צמוד ומקצועי במהלך הכשרתם. אנחנו מחויבים לאווירה חמה ותומכת ולמיצוי היכולות האישיות של כל לומד.
עיקרי התוכנית
tmp
ראש התוכנית
ד"ר סיגל חן
יעוץ והרשמה

דוא"ל:
dargot@levinsky.ac.il

טלפון:
03-6901619