למי מתאימה תוכנית לימודי חינוך לשוני בחברה רב-תרבותית
תוכנית תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית מיועדת למורים בתחום השפה (עברית כשפה ראשונה ושנייה, אנגלית כשפה שנייה, ערבית כשפה ראשונה) ולמורי הספרות והמקצועות רבי-המלל. התוכנית מתמקדת ברב-לשוניות, ברב-תרבותית ובהוראת שפות, בדגש על עברית, ערבית ואנגלית.
על התוכנית
במסגרת הלימודים אנו מתמקדים בתפיסת האחר ובחינוך הלשוני במערכת החינוך ובקהילה, פותרים בעיות העולות בלימודי השפה ומקנים תפיסה חינוכית המושתתת על סובלנות, על כבוד לזולת, ועל מודעות לשוֹנוּת לשונית ותרבותית. הלימודים מרחיבים את הידע התיאורטי, המשמש כלי בידי הלומדים ומאפשר להם להשתלב בתפקידים מובילים בפרויקטים בתחום השפה. תוכנית הלימודים מותאמת למורים ולאנשי חינוך ומאפשרת להם להמשיך לעבוד במשרה מלאה בהוראה במקביל ללימודי תואר שני במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי).
הלימודים בתוכנית מתקיימים ביום אחד בשבוע, במשך שלושה סמסטרים (א', ב', קיץ).
חדש ובלעדי! התמחויות בתואר השני
ההתמחויות החדשות יתנו מענה עדכני לצורכי מערכת החינוך ויסייעו למורים הבוחרים בהן להיות מומחים בתחומם*
התמחות בשפה וחברה ההתמחות עונה לצורך הולך וגובר להתאמת ההוראה לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, המזוהה עם גיוון תרבותי רחב ועם קליטת עלייה והגירה. המוסמכים בשפה וחברה יקבלו כלים לחשיבה תיאורטית מערכתית רחבה העוסקת בפלורליזם לשוני ותרבותי. ההתמחות תעסוק בהיבטים תרבותיים בהוראת שפה וברכישתה, תאפשר הרחבת הידע בנוגע לשונות, לרב-לשוניות, לרב-תרבותיות, וכן פיתוח כישורי הוראה לאוכלוסיות מגוונות. מיועד למורי שפה (עברית, אנגלית, ערבית) ולמורים ממקצועות עתירי שפה (כגון, ספרות, מקרא, החינוך המיוחד, הגיל הרך).
התמחות בהוראת אנגלית לדוברי שפות אחרות (TESOL) התמחות המיועדת למורים לאנגלית המלמדים אנגלית כשפה זרה לדוברי שפות נוספות.
מטרת ההתמחות היא להגביר את בקיאות המורים, במטרה לצמצם פערים בקרב לומדי אנגלית כשפה זרה. באמצעות תיאוריות TESOL נרחיב לגבי גורמים קוגניטיביים, רגשיים, חברתיים ותרבותיים המעורבים בתהליך רכישת השפה, ונעסוק בפדגוגיה המכוונת להוראת אנגלית לדוברי שפות אחרות. ההתמחות תפתח את האפשרות להוראה השפה האנגלית בארץ ובחו"ל.
התמחות בעברית – שפה ואוריינות תהליך רכישת השפה העברית, טיפוח הידע הלשוני וקידום הכישורים האורייניים הם משימה חשובה ומרכזית העומדת בראש סדרי העדיפויות של מערכת החינוך בישראל. כל זאת לצד התמודדות עם אתגרים חינוכיים הדורשים מתן מענה פרסונלי-דיפרנציאלי לשונויות מגוונות בכיתה הטרוגנית.
מתוך רצון להיענות לאתגרים אלו, מערכת החינוך מגבשת תפקידים חדשים המהווים חלק מתהליך הפיתוח המקצועי של מורים ומחנכים, כך שיוכלו לאפשר לכל תלמיד התפתחות אישית, לימודית, רגשית וחברתית וחווית הצלחה והתקדמות. המוסמכים בהתמחות זו יהיו מומחי אוריינות בבתי ספר יסודיים ויוכלו לשמש רכזי התחום, וליהנות מתוספת גמול או ריכוז שמציע משרד החינוך.
* ההתמחות תצוין על גבי תעודת התואר.
מטרות התוכנית
להרחיב את הידע התיאורטי ולפתח כישורי הוראהעדכניים והתבוננות מושכלת בתנאיםשל שונות, של רב-לשוניות ושל רב-תרבותיות
להרחיב את הידע על מאפייני היכולות השפתיות השונות בקרב אוכלוסיות מיוחדות ורגילות ועל דרכי התקשורת והתפקוד בתנאים של הטרוגניות שפתית
לפתח יכולות מחקריות וגישות ביקורתיות המאפשרות לקדם רב-לשוניות ורב-תרבותיות במסגרות החינוך והחינוך המיוחד
לפתוח אפשרויות חדשות ומאתגרות לאנשי הוראה בבתי הספר, בהדרכה ובפיקוח
תואר פלוס+
מסלול תואר פלוס מאפשר תעודות מקצועיות נוספות על הלימודים לתואר. תעודות אלו יפתחו בפניכם אופקים מקצועיים חדשים ומגוונים:
תעודת רכז מקצוע בתחום השפה
תעודה בהוראה מותאמת בעברית
למה לבחור במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי)
לידיעה
בוגרי תוכניות להסבת אקדמאים להוראה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי), שלמדו לתעודת הוראה בלשון, באנגלית, בערבית, בספרות ובמקרא, יוכלו לקבל פטור בהיקף של 1 ש"ש בתוכנית לתואר שניM.Ed.בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית, אם ימשיכו ישירות ללימודי התואר השני בתוכנית זו.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.
המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) מתמקדת באיכות תוכנית הלימוד - שילוב של פרקטיקה מעשית במסלולי הלימוד השונים אשר מקנים לסטודנט כלים איכותיים שישמשו אותו בתחילת עבודתו לאחר השלמת התואר הראשון.
המרצים
המרצים במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) מהווים צוות איכותי הכולל מרצים בעלי שם.
המיקום
מיקומה הפיזי של המכללה, סביבת הלימודים השקטה והירוקה, דרכי ההגעה הנוחות והחניון הפתוח לקהל הסטודנטים ללא תשלום, מהווים יתרון במערכת השיקולים של המתעניין בבחירתו את מוסד הלימוד.