מס שיעור | נושא השיעור |
1 | מבוא לטיפול התנהגותי- ניתוח התנהגות יישומי ABA לילדים עם עיכוב התפתחותי ואוטיזם. |
2 | מבוא לאוטיזם, לקויות תקשורת ורצף האוטיזם. |
3 | עקרונות יסוד בניתוח התנהגות כפי שבאים לידי ביטוי בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים: חיזוק חיובי ושלילי, הכחדה וענישה. |
4 | התפתחות שפה ותקשורת בגיל הרך – התפתחות תקינה ולקויות תקשורת. |
5 | עקרונות יסוד בניתוח התנהגות כפי שבאים לידי ביטוי בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים: חיזוק חיובי ושלילי, הכחדה וענישה. |
6 | שיטות תצפית ומחקר בטיפול ההתנהגותי. |
7 | טכניקות למידה בטיפול ההתנהגותי- DTT אימון לניסיון מובחן. |
8 | טכניקות למידה בטיפול ההתנהגותי- למידה מזדמנת. |
9 | מודלים טיפוליים במגזר הפרטי והציבורי. |
10 | טכניקות למידה בטיפול ההתנהגותי- DTT אימון לניסיון מובחן. |
11 | התפתחות שפה ותקשורת בגיל הרך – התפתחות תקינה ולקויות תקשורת. |
12 | סדנה- התמודדות עם אתגרים בשדה הטיפולי |
13 | שילוב בקהילה ושילוב יחידני של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. |
14 | מבחן מסכם. |
מס שיעור | נושא השיעור |
1 | שילוב טכניקות למידה מורכבות (עיצוב ושרשור, שילוב טכניקות) ותהליכי הקנייה (למידת אבחנה). |
2 | שימוש בטכניקות של שימור והכללה. |
3 | הקניית ופיתוח שפה ותקשורת. |
4 | הקניית ופיתוח מיומנויות משחק, מיומנויות חברתיות ויוזמה. |
5 | התמודדות עם אתגר הוויסות החושי – מערכות התחושה בגוף האדם במיקוד על רצף האוטיזם |
6 | שילוב בקהילה ושילוב יחידני של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. |
7 | הדרכת הורים ומעורבותם בטיפול ההתנהגותי. |
8 | הדרכת הורים ומעורבותם בטיפול ההתנהגותי. |
9 | בניית חבילת טיפול להתמודדות עם התנהגויות מורכבות (גרייה ופגיעה עצמית). |
10 | בניית חבילת טיפול להתמודדות עם התנהגויות מורכבות (גרייה ופגיעה עצמית). |
11 | התמודדות עם אתגר הוויסות החושי – מערכות התחושה בגוף האדם במיקוד על רצף האוטיזם |
12 | שימוש בתקשורת תומכת חליפית – תת"ח. |
13 | שימוש בתקשורת תומכת חליפית – תת"ח. |
14 | מבחן מסכם. |