19.09.2019
יום חמישי
15:30-09:00
קמפוס תל אביב

הכינוס השני של מרכז מהות: קשר מורים-הורים בהקשר של תלמידים עם צרכים מגוונים במערכת החינוך


הכינוס השני של מרכז מהות למידע, למחקר ולפיתוח
בתחום תקשורת משפחות-מערכת החינוך בנושא:

כלים שלובים: שותפות חינוכית בין הורים לבין צוותי חינוך בהקשר של תלמידים עם צרכים מגוונים

ביום חמישי (י"ט באלול תשע"ט)  19 בספטמבר 2019

בשעות 15:30-8:30 באודיטוריום מכללת לוינסקי לחינוך

הזמנה לכנס מהות שני

 

>> חזרה לכינוס הארצי השני של מרכז מהות 19/09/19


הרשמה:

  • שם * Required


"שְׁנֵי שְׁבִילִים בַּיַּעַר, לִבְחֹר אוֹ לִדְחוֹת –
אַךְ פָּנִיתִי בְּזֶה שֶׁדָּרְכוּ בּוֹ פָּחוֹת,
ְזֶה הַהֶבְדֵּל שֶׁשִּׁנָּה אֶת הַכֹּל"
השביל שלא נבחר, רוברט פרוסט (תרגום: אמיר אור)

 

9:00-8:30         התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

סיור בתערוכת פוסטרים בנושא השותפות בין צוותי חינוך להורים

9:45-9:00         פתיחה ודברי ברכה

פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך

מר שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך

גב' עינב לוק, מנהלת אגף שפ"י, משרד החינוך

עו"ד אייל בן-יהודה באום, יו"ר הנהגת ההורים הארצית

9:50-9:45         אתנחתה מוזיקלית

להקת "בקצב התומר", בית ספר "התומר" לתלמידים עם לקויות למידה רב בעייתיות

10:10-9:50        אוטיסטים במערכת החינוך – שילוב או שיבוש? נקודת מבט אישית

                        אהוד שפייזר

11:00-10:10      לשגע פילים ולהישאר בחיים

משברים התפתחותיים ביחסי הורים, ילדים ומורים ופוטנציאל הצמיחה הטמון בהם

                         ד"ר בירי רוטנברג, ביבליותרפיסטית ופסיכותרפיסטית

11:10-11:00      מחווה לד"ר עידית טבק, ראש מרכז מהות עד שנת תשע"ט

                        בטי ריטבו

11:30-11:10      הפסקת קפה

11:35-11:30      אתנחתה מוזיקלית

להקת "בקצב התומר", בית ספר "התומר" לתלמידים עם לקויות למידה רב בעייתיות

12:40-11:35      פנל: הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?

מנחה: ד"ר אורלי הבל, ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד, מכללת לוינסקי לחינוך

משתתפים:

ד"ר יעל קמחי, רקטור מכללת לוינסקי לחינוך, מומחית בחינוך מיוחד

מירי נבון, מנהלת אגף בכיר, מטה הרפורמה לחוק החינוך המיוחד

מיכל עזרא, מנהלת בית הספר "רחל המשוררת" בכפר סבא

גדי כהן, יו"ר הנהגת ההורים נהריה וחבר צוות החינוך המיוחד בהנהגת ההורים הארצית

עו"ד דנה קישוני, יו"ר הנהגת ההורים יהוד-מונוסון וחברת הנהלת הנהגת ההורים הארצית

13:40-12:40      ארוחת צוהריים

15:30-13:45      מושבים מקבילים: היצגים

 

9:00-8:30 תערוכת פוסטרים

רבקה אלקובי, אוניברסיטת בן גוריון –
עמדות האימהות החרדיות לגבי שילוב ילדם עם ASD בחינוך הרגיל

ד"ר איהאת זבידאת וד"ר וליד דלאשה, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה –
הקשר בין איכות חיי נישואין לבין סגנונות הורים מנקודת מבטם של מורים הורים למתבגרים מהחברה הערבית

ד"ר איהאת זבידאת וד"ר וליד דלאשה, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה –
הקשר בין סגנונות הורות לבין תחושת זהות עצמית ואפקטים חיוביים ושליליים בקרב מתבגרים מהחברה הערבית

ד"ר רונית רמר, מכללת לוינסקי לחינוך, וד"ר תמי גרומן, המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א)
בובת תיאטרון ככלי ליצירת תקשורת עם ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי

ד"ר עדי בינס, מכון מופ"ת והמכללה האקדמית בית ברל, וד"ר ליאת יכניץ, המכללה האקדמית בית ברל
“You have to start from scratch, and you need someone by your side”: Perspectives of parents and teachers on immigrant students’ adaptation to school

 

15:30-13:45 מושבים מקבילים

מושב 1:  אנחנו והם – על יחסי הכוח בין הורים לצוותים חינוכיים והקונפליקט שהם מייצרים  | חדר 425
יו"ר: עו"ד רויטל לן כהן וד"ר נצן אלמוג

ד"ר חגית גור זיו – האם תיתכן שותפות שוויונית עם הורים לילדים עם מוגבלות?

ננה בר – שפת אם וסיפורי אימהות: הדרה ומחיקה של שפת סימנים בקרב ילדים חירשים

ד"ר נצן אלמוג  – "החשודים המיידיים" – תלמידים עם מוגבלויות שקופות והוריהם על התפר שבין שילוב והכלה

דיון מסכם

 

מושב 2: מעגלי שיח בנושא חיים ביחד – בין צרכים מגוונים ליכולות מיוחדות  | חדר 426
יו"ר: שחר בר יהודה

ענבל עובדיה ורות דפני – מודל "אני" במרחב הבית ספרי – תחושת השייכות כמטרה משולבת

בוקי  קמחי – חיים ביחד – בין צרכים מגוונים ליכולות מיוחדות – "למה להשתלב כשנולדתם להתבלט?" דוקטור סוס

שחר בר יהודה  – של מי הילד הזה לעזאזל?

דיון מסכם

 

מושב 3: הכשרת פרחי הוראה לשיח ושותפות עם ההורים  | חדר 427
יו"ר: ד"ר קלודי טל

שי מאמו – הכשרת פרחי הוראה לשיח ושותפות עם ההורים – דגם הכשרה

ד"ר רוני גז-לנגרמן – עמדות פרחי הוראה ביחס למקומם ולתפקידם של הורים לילדים עם צרכים מגוונים בתהליך החינוכי: המעבר מתיאוריה למגע

ד"ר דנה שהם קולגמס ופרופ' עירית קופפרברג – חקר הכשרת מורים משלבת בישראל – המצוי והרצוי

ד"ר אביבה אבידן – אפיוני מערכות היחסים שבין גננות והורים בחינוך המשלב בעידן המודרני

דיון מסכם

 

מושב 4: עולמם הפנימי של הורים | חדר 430
יו"ר: פרופ' אליעזר יריב

ד"ר חגית ענבר-פירסט, פרופ' אליעזר יריב, ד"ר שירי אייבזו וד"ר אליען אלחדף-אברג'יל – 'השטח האפור': באילו נסיבות מורים פונים לעזרת הורים?

נורית כוכבי – ציפור הנפש – סיפורה של קבוצת הורים מיוחדת

נעה תעסה וד"ר שחר גינדי – "היי, מישהו שומע אותי?" – חוויה של אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים לקראת ועדת השמה במעבר בין כיתה ו' לכיתה ז'

ד"ר נטע ברנסקי – "חבילה באהבה" – אתגרי התמודדות של הורים לילדים מתקשים במערכת החינוך

דיון מסכם

 

מושב 5: תפיסות מגוונות של הורים לצרכים מגוונים של ילדים  | חדר 431
יו"ר: ד"ר חגית קליבנסקי

מיטל שיר-לוי וד"ר איריס אלפי שבתאי – עמדות ותפיסות של אימהות שהן מורות לגבי מידת מעורבותן בבית הספר

ד"ר חגית קליבנסקי, ד"ר אורית גילור, פרופ' דרורה כפיר – הורים לילדים עם מוגבלות: בין בית הספר לבין חינוך ביתי

עו"ד מנחם גולדין – תיקון חוק החינוך המיוחד 2018 מנקודת מבטם של המשפחות המיוחדות

מירב אלמוג וד"ר בתיה סרוסי – עמדות הורים לתאומים בסוגיית ההפרדה בגן חובה לעומת כיתה א'

דיון מסכם

 

מושב 6: איך לעבור מעבודה מול הורים לעבודה עם הורים?  | חדר 434
יו"ר: ד"ר אלונה פלג

ד"ר שושי פלמור הספל – "על העיוורון" – הפער בין מה שנאמר לי לבין מה שאני יודע: קווים מנחים לתקשורת במערכת החינוך עם הכחשת הורים

ד"ר אלונה פלג – "מעגל אימהות" – מרחב תמיכה והעצמה לאימהות בבית ספר לחינוך מיוחד בלוד, מנקודת מבט מגדרית ורב-תרבותית

מאיה גולדמן – איך לעבור מעבודה מול ההורים לעבודה עם ההורים?

שרון גלסנר ולירון בניסתי – "מסע בין עולמות" – מפגש בין משפחה למרפאה בעיסוק בתהליך טיפול

חיה יעיש אזרד, ענת ריבלין ומאיה זוהר – מודל "שותפות במסע חינוכי-משפחתי"

דיון מסכם

 

מושב 7: צרכים מגוונים: נקודות מבט של אנשי חינוך והורים  | חדר 437
יו"ר: ד"ר רבקה הלל-לביאן

ד"ר מיכל סיפרפאל – כוחה של התערבות קבוצתית-ייעוצית עבור הורים לילדים עם הפרעת ADHD

ד"ר דורית טרגין – עמדות המורים בישראל כלפי טיפול תרופתי בהפרעת קשב וריכוז

ד"ר אסתר טוב לי – תוכנית התערבות להתמודדות עם תחושת חוסר האונים בקרב הורים לילדים עם הפרעות קשב

אלין קשטכר – הורים וחינוך למחוננים – אתגר ופרקטיקה

דיון מסכם

 

מושב 8: שותפות בין צוותי חינוך להורים במבט רב-תרבותי  | חדר 438
יו"ר: ד"ר איהאב זבידאת

ד"ר עדי בינס וד"ר חנה חימי – יחסי אימהות מהגרות וילדיהן עם מערכת החינוך בראי "ההון התרבותי": מסען – משאן של אקדמאיות יוצאות אתיופיה מאז היותן תלמידות ועד חוויותיהן כאימהות לתלמידים במערכת החינוך בישראל

ד"ר איהאב זבידאת, ד"ר וליד דלאשה וד"ר סהראב מסרי – הקשר בין עמדות מורים כלפי מעורבות הורים בחינוך ילדיהם לבין תפיסת המסוגלות העצמית והאמפתיה בקרב מורים מהחברה הערבית הישראלית

נופר לוי וד"ר נורית קפלן תורן – מעורבות הורים מנקודת מבטם של הורים עולים חדשים

אלשיחה מייסר – משפחות בהרכבים שונים – המזוודה העוברת

דיון מסכם

מנחה: ד"ר ענת כורם, ראש מרכז מהות

 

חברי הוועדה המארגנת של הכינוס:

ד"ר ענת כורם, ראש מרכז מהות, מכללת לוינסקי לחינוך (יו"ר הוועדה)

פרופ' יצחק גילת, ראש רשות המחקר, ההערכה והפיתוח, מכללת לוינסקי לחינוך

בטי ריטבו, ממונה תחום הורים ומשפחה, אגף בכיר שפ"י, משרד החינוך

ד"ר אורלי הבל, ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד, מכללת לוינסקי לחינוך

ד"ר רבקה הלל-לביאן, ראש התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד, מכללת לוינסקי לחינוך

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0