05.02.2020
יום רביעי
17:00-09:00
קמפוס תל אביב

יום סגל חוקר


מיועד לסגל האקדמי

באולמות ג-ד

 

הכנס ה-20 למחקר בחינוך

יום רביעי י' בשבט תש"ף
(5 בפברואר 2020)
באולמות ג-ד


הרשמה לכנס:

  • שם * Required


תוכנית  הכנס:

9:30-9:00                  התכנסות

11:30-9:30                פתיחה וברכות

פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך
פרופ' יצחק גילת, ראש רשות המחקר

 

חלוקת פרסי מצוינות בהוראה לשנת תשע"ט
אתנחתא מוזיקלית, ד"ר ביאטריס בר 

 

הרצאה: "האם ניתן למדוד מצוינות בחינוך?"
פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן לשעבר

11:45-11:30            הפסקת קפה

13:15-11:45            מושבים מקבילים

14:00-13:15            הפסקת צוהריים

15:00-14:00            מושבים מקבילים

16:00-15:00            קולוינסקי – "סגל חוקר מנגן ושר2" (בחדר 424)

 

13:15-11:45 | מושבים מקבילים

 

מושב 1:  מי מפחד ממתמטיקה? יו"ר: ד"ר טלי נחליאלי, חדר 425 

ד"ר אורלי הבל וד"ר ענת בודניוק בוץ – טכנולוגיה רובוטית ככלי לשיפור מיומנויות מתמטיות ותפקודי לומד בקרב תלמידים עם אוטיזם

פאולה לוי וד"ר טלי נחליאלי משחקים בשיעורי המתמטיקה בכיתה ט: הזדמנויות ללמידה בהסתכלות קוגניטיבית

ד"ר טלי נחליאלי ואביטל אלבוים – פרקטיקות להוראת המתמטיקה בבית הספר העל-יסודי

ד"ר מירב צהר רוזן וזוהר גדסי – הכוונה עצמית בפתרון בעיות במתמטיקה בגן הילדים: היבטים מטה-קוגניטיביים ורגשיים

דיון מסכם

 

מושב 2:   למידה מעוגנת גוף בהוראת מתמטיקה ומדעים יו"ר:  ד"ר עינת גיל, חדר 426

ד"ר יעל קשתן, ד"ר עינת גיל וד"ר רוני מועלם – הוראה מעוגנת גוף (Embodiment) כפרקטיקת הוראה בשיעורי פיזיקה בבית הספר העל-יסודי

ד"ר יעל קשתן וד"ר עינת גיל הוראה מעוגנת גוף (Embodiment) בנושא מסתמי הלב בקורס גוף האדם

ד"ר רותם עבדו –  עיצוב דיאלוג רב-אופני ללמידה מבוססת טבלט בכיתת המתמטיקה

ד"ר אנטולי קורופטוב ופרופ' איבי קידרון – Constructing knowledge by means of embodiment mediation: The case of lines and planes in geometrical space

דיון מסכם

 

מושב 3: מילים ולחן

יו"ר: ד"ר בת-ציון ימיני, חדר 427

ד"ר בת-ציון ימיני – אמצעים לשוניים להנכחת המוען והנמען וכוחם הרטורי בשירה הלירית של אלכסנדר פן

רבקה שיין כחלון – הסופר כמבקר חברתי: הסופר היידי אברהם רייזן ומבטו הביקורתי על החברה היהודית במזרח אירופה בתחילת המאה ה-20

ד"ר שי כהן – "שבע קדנצות" לרביעיית כלי קשת, אלקטרוניקה וקולו הרדיופוני של המלחין יוסף טל 

ד"ר חפציבה עמיחי וד"ר אילת יפת – גלגוליה של הבקשה – משל השועל והעורב

דיון מסכם

 

מושב 4: מרחבי למידה

יו"ר:  ד"ר אלה שראל מחלב , חדר 430

ד"ר יעל רוט-ברקאי – קידום מיומנויות קריאה באמצעות שיטה המשלבת רגש, תנועה ופעולה בחלל עם טקסטים משמעותיים

אלה חמי, ד"ר ניר מדג'ר ופרופ' ישראל ריץ – קשר בין אקלים מוטיבציה לבין מטרות הישג וסגנונות יצירת זהות של מתבגרים

ד"ר אלה שראל מחלב וד"ר אורלי הבל – מרחבי למידה אינטרדיסציפלינריים בהכשרת מורים: תרומתם לפיתוח זהותם של מורים כמקדמים את הרווחה הנפשית של תלמידיהם

ד"ר ענת קסירר וד"ר שלומית שניצר מאירוביץ' – הוראה  ויצירתיות- הילכו שניהם יחדיו?

דיון מסכם

 

מושב 5: תרבות ורב-תרבותיות בהוראה

יו"ר:     פרופ' משה אפשטיין , חדר 431 

ד"ר גתית הולצמן – מגדל בבלמיתוס, מציאות ופרשנות

ד"ר אורי חורש וד"ר רועי גפטר – מדברים בחי"ת ועי"ן בעברית ובערבית? שוֹנוּת לשונית בעברית של דוברים דו-לשוניים ביפו

ד"ר רונה פולס-כהן ופרופ' אלינה סימונה רוסו – גורמים תרבותיים המשפיעים על הרקע המוזיקלי של סטודנטים יהודים וערבים אשר בחרו ללמוד הוראת מוזיקה 

ד"ר רחל שגיא וד"ר פאטמה אליען – "אני לא באה לתקן את המציאות ואתם לא באים לתקן את המציאות. זאת לא העבודה שלנו, התיקון הוא ללמוד מסוגיות כאלה"

דיון מסכם

 

מושב 6: סוגיות בהכשרת מורים

יו"ר:  ד"ר מיכל גנץ-מישר  , חדר 434

ד"ר מירב צהר רוזן, ד"ר רחלי פלד, ד"ר ענת קסירר וד"ר אורלי הבל – הכשרת סטודנטים לשילוב והכלה של תלמידים עם לקויות מורכבות בחינוך הרגיל

ד"ר אמירה ארליך וד"ר אור מרגלית – מקום ביער – שלושה מעגלי שינוי בקורס לימודי חובה ביהדות בתוכנית מצוינות רג"ב 2019-2014

עידית פורת, ד"ר מירי מילר וד"ר מיכל גנץ-מישר – מאפייני השיח הספרותי במודל דיאדי להוראה בצמד בתוכנית אקדמיה-כיתה בבית הספר היסודי

ד"ר יעל קסנר ברוך – "תלקיט אישי" – מטלה בקורסי מכללות ככלי לטיפוח מיומנויות הלומד במאה ה-21

דיון מסכם

 

13:15-14:00 | הפסקת צוהריים

 

15:00-14:00 | מושבים מקבילים

 

מושב 7: מתודולוגיות חדשניות בחינוך

יו"ר:   ד"ר סיגל חן , חדר 425

ד"ר ביאטריס בר, ד"ר סיגל חן וליבי עזריהו – "רונדו בהערכה" – תהליך גיבוש כלי להערכת ההוראה-למידה של סטודנטים לחינוך מוזיקלי בבית הספר היסודי

אבי המי – מצלמה בידיהם של תלמידי בית ספר – כלי הרסני או אמצעי לשינוי חברתי?

מסקנות ממחקר מבוסס PhotoVoice שנערך בקרב תלמידים מוחלשים בבית ספר במרכז הארץ 

אבי המי – Power-View פרקטיקה לכינון יחסי כוח שוויוניים במחקרי פעולה משתפים עם צעירים

דיון מסכם

 

מושב 8: קריירה שניה בהוראה

יו"ר: ד"ר סמדר בר-טל, חדר 426

ד"ר סמדר בר-טל וד"ר ליאת ביברמן שלו – ברוכים הבאים לקריירה שנייה בהוראה

ד"ר דרורית רם-מרקוביץ וד"ר סמדר בר טל – הצלחה בהוראה כקריירה שנייה – תהליך הקליטה של מורים חדשים בוגרי תוכנית M.Teach

ד"ר ליאת ביברמן שלו וד"ר סמדר בר-טל – חיברות לתרבות המתמטיקה בקרב מורים בקריירה שנייה – מה מגלים בלוגים שנכתבו בשנת הסטאז'

דיון מסכם

 

מושב 9: הורים – מה הם חושבים ומה הם עושים?

יו"ר: ד"ר ענת כורם, חדר 427

ד"ר מיכאלה שלזק כדורי, ד"ר סיגל טיש, ד"ר איריס לוי, סיון שתיל כרמון וד"ר קלודי טל – גננות חדשות ומשפחות הילדים – בניית קשרים ושותפויות

ד"ר סיגל טיש, פרופ' ברברה קומבר ופרופ' סו ניקולסתפקיד ההורים בישראל ובדרום אוסטרליה ביחס להתפתחות האוריינית של ילדיהם בשנה הראשונה בבית הספר

פרופ' יצחק גילת וד"ר ענת כורם עמדות הורים בנושא שיעורי בית: ממצאים מרכזיים והשלכות לחינוך

דיון מסכם

 

מושב 10: גן שלנו מה נחמד הוא

יו"ר:  ד"ר יעל קסנר ברוך , חדר 430

ד"ר קלודי טל – בלוג בנושא חינוך לגיל הרך כאמצעי של התפתחות פרופסיונלית

ד"ר יעל קסנר ברוך – "זה הרגיש שגם אני מוצאת את הכוחות שיש בי" – היבטים אישיים ומקצועיים בתרומתה של השתלמות לגננות

ד"ר אורה סגל-דרורי וד"ר ענת בן שבת – תפיסות של ילדים לגבי שילוב טכנולוגיות חדשניות בגן הילדים

דיון מסכם

 

מושב 11: יצירה ויצירתיות בחינוך

יו"ר: ד"ר דינה כהן-אור, חדר 431

ד"ר דינה כהן-אור – ציר ה"סתם צורה" – המפה שמעודדת סטודנטיות למגע סנסו-מוטורי בחומרי יצירה

ד"ר ענת קסירר – יצירתיות בציורי ילדים ובהפקה מטפורית בקרב ילדים עם אוטיזם

מיכל פוקס וד"ר דינה כהן-אור – מודל "לגעת בטבע בהווה למען העתיד"

דיון מסכם

 

15:15-15:00 | הפסקת קפה

 

מושב מליאה – חדר 424
16:00-15:15    קולוינסקי – "סגל חוקר מנגן ושר 2"
אירוע מוזיקלי חווייתי הכולל שירה, האזנה פעילה ונגינה
מנחה: ד"ר ביאטריס בר

 

 

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0