19.10.2022
יום רביעי
15:00-08:00

יום הסגל "קולות" לציון פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג


 

 

אנו שמחים להזמינכם

ליום הסגל

"קולות"

ביום רביעי (כ"ד בתשרי תשפ"ג) 19 באוקטובר 2022

באודיטוריום קמפוס לוינסקי

בתוכנית:

9:00-8:30         התכנסות

9:30-9:00         דברי פתיחה

פרופ' מיכל בלר, נשיאה

                        ברכות

מר עובד יחזקאל, יו"ר הדירקטוריון

10:30-9:30       טיפוס מעבר לכל דמיון – הרצאה מעוררת השראה על כיבוש פסגות, מור ספיר, אלוף העולם בטיפוס פרלימפי

מור ספיר, סטודנט בשנה ג בהוראת החינוך הגופני בקמפוס וינגייט ואלוף העולם בטיפוס פרלימפי, איבד במהלך מפולת שלגים בשנת 2014 ארבעה מחבריו ואת עשר אצבעות ידיו. הוא נאלץ ללמוד כל מה שידע מחדש ולפרוץ דרך חדשה בכל פעולה בחייו. בהרצאה מעוררת השראה מור מוכיח שכל אחד מאיתנו יכול לפרוץ כל מכשול, לטפס ולכבוש את הפסגה האישית שלו

11:30-10:30     ארוחת בוקר ומפגש חברים (רחבת הקפטריה)

12:45-11:30     רב-קוליות בהוראה ובלמידה: סדנאות

                        Photovoice, ד"ר רבקה הלל לביאן (415)

באמצעות הצילום נוצר ידע חדש אשר מאפשר לעקוף בעיות ייצוג הנובעות מהבדלי גיל, מעמד ושפה. מתודולוגיות צילום משתתף משמשות כלי שבאמצעותו יכולים המשתתפים במחקר לשקף באופן ביקורתי את עולמם החברתי, את מקומם בתוכו, את תפיסותיהם האישיות ואת יחסי הכוח בינם לבין הסובבים אותם ובכך להשיב לעצמם את 'קולם' המושתק ולאפשר להם להשפיע על חייהם. בסדנה נבחן את השימוש שניתן לעשות בשיטות אלו במחקר, בחינוך ובחיים בכלל.

                        חושבים בשיעורי מתמטיקה (ובכלל): פרקטיקות הוראה, פרופ' טלי נחליאלי (FLS)

איך גורמים ליותר תלמידים לחשוב במהלך השיעור? איך גורמים לתלמידים להיות מעורבים יותר? "כיתות חושבות" הוא אוסף של פרקטיקות הוראה שפיתח פיטר לילידהל במטרה לקדם את החשיבה של התלמידים ואת המעורבות שלהם בפיתוח הרעיונות שעולים בכיתה. במסגרת הסדנה נעבוד בקבוצות קטנות מול לוחות מחיקים כדי לפתור בעיה מורכבת (לא רק לחובבי מתמטיקה) ונכיר כמה עקרונות שעומדים בבסיס של "כיתות חושבות".

                        מלמידה מוטורית ללמידה בכיתה: פדגוגיה של כאוס, פרופ' רוני לידור (אולם ג)

תהליכי למידה נדרשים להיות בעלי תוקף סביבתי גבוה (האם למה שאנו מלמדים בכיתה יש ערך גם מחוץ לכיתה?) ודרגות חופש (יישום חומר הלמידה ביותר מצורה אחת). מפגש זה יתמקד בכמה דרכי למידה מוטורית מבוססות-ראיות שלהן פוטנציאל לחזק תוקף סביבתי ולהגדיל דרגות חופש – למידה מגוונת, למידה אקראית ולמידת דגימה (טעימה). הסדנה תבחן שימוש בדרכי למידה אלו בבית הספר במגוון של מקצועות לימוד.

                        גילוי קול, ד"ר אמירה ארליך (418)

בסדנה נחבר בין הלך הרוח המשחקי להלך הרוח המדיטטיבי. בהתנסויות קוליות אישיות וקבוצתיות נחווה קשרי גופנפש. דרך שימושים לא שיגרתיים בקול שלנו נחזק את המודעות לשימוש השיגרתי בקול בדיבור, בהוראה, בשיחה, ובשירה.

                        סימולציה: התנגדויות סטודנטים להוראה אחרת, ענת שני (מרכז סימולציות)

סדנת סימולציה בחינוך מאפשרת להתמודד עם מצבים קונפליקטואליים בשדה המקצועי ולקבל החלטות בסביבה בטוחה. הסימולציה מאפשרת למתנסים להתמודד עם מצבים מדמי מציאות, ולבחון אותם בשנית באמצעות תחקיר ורפלקציה, המתבצעים לאחר ההתנסות ומעניקים משוב למתנסה בדרכים מעודדות למידה. בסדנה נפגוש סטודנטית שמתקשה עם סגנון ההוראה ומזמנת אותנו להתמודד עם הקשיים שלה ושלנו עם דרכי הוראה חדשות.

13:30-12:45     המשגה וסיכום (אודיטוריום)

14:15-13:30     שירת המונים – שירה בקהילה, בהובלת מעין אמיר

15:00-14:15     ארוחת צוהריים (קפטריה)

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0