15.05.2017
יום שני
16:00-15:00
אודיטוריום

סיכום שיח גלריה: קליפה – ענת גרינברג


ענת גרינברג/קליפה

אוצר: אריה ברקוביץ
במפגש שיח הגלריה שנערך ב-15.5.2017, חשפה אותנו ענת גרינברג אל עולמה היצירתי, אל מקורות ההשראה שלה ליצירה, אל הטכניקות שבהן היא משתמשת, ואל סגנון העבודה שלה.
"הכול מכל וכל בקוסמוס שסביבי מעורר בי השראה. אני מתרגמת את מה שמרגיש לי בבטן על הקנבס, גם האינטראקציה היום בשיח הגלריה אתכם מהווה לי השראה", כך תיארה במפגש ענת את מקור ההשראה שלה לעבודותיה.

ענת סיפרה כי לרוב היא עובדת בטכניקה של ציור באקריליק על קנבס בצבע יבש ללא מים כלל או בצבע שדולל בהרבה מים. סגנון העבודה שלה בדרך כלל כולל איתור קטעי עיתונים שמושכים את תשומת לבה, הוצאתם מהקונטקסט הראשוני שלהם וחיבור קונטקסט חדש משלה.

התערוכה הנוכחית מציגה דימויים של קליפות בננה.
על דרך הפשט, קליפה היא עטיפה שאנו מסירים וזורקים כדי שנוכל לאכול את הפרי. בקונוטציה תרבותית מסוימת מייחסים לבננה סמל של און, ומכאן שקליפות בננה עשויות לייצג חוסר-אונים.
מנגד, מוצגים גם דימויים של גוף בתנועה. רגליים יחפות מהלכות בשמלה, זוג רגליים בנעלי עקב אדומות, רגל בג'ינס ובמגף עומדת לבעוט בצופה, ודמות המנסה לגונן על גופה באמצעות שמלתה. ניתן לפרש עבודות אלו כייצוגים של הקליפות – הביגוד, הכסות, והן כייצוגים של הפרי – הדמות הנשית. בקונוטציה גברית-סקסיסטית יש מי שרואים באישה פרי בשל שיש לקלף מקליפת בגדיה בטרם יטרפוה.

אך אל לנו לשגות ולחשוב שתערוכה זו מנציחה את הסטריאוטיפ של האישה כקרבן של הגבר הפוגע. הדמות הגברית מוצגת במרומז ובאופן המציג אותה כחסרת-און, ואילו הדמות הנשית מוצגת במנעד רחב הנע בין ביישנית המתחבאת בבגדיה, לפאם פאטאל פתיינית בנעלי עקב, ועד דמות בועטת.


להוספת האירוע ליומן
iCal
0