19.02.2018
יום שני
21:00-08:00
אולם ד'

ראובן שצן – אומן החושים והרגש


התערוכה תוצג

20.3.2018-19.2.2018

מפגש שיח גלריה 19.3.2018 בשעה 18:00 באולם ד’

ראובן שצן הוא אומן יוצא דופן בנוף האומנות הישראלי, אדם בעל צרכים מיוחדים.

בהיותו אוטודידקט, יצירתו היא פרץ של חוויות אישיות שמקבלות תרגום ויזואלי ספונטני באמצעות צבע וצורה. ליצירותיו חירות מסתורית, לא מדוברת. הוא יוצר עולם תוסס, לעיתים אגדתי, לעיתים שאוב מסביבתו הקרובה. העבודות שלו כנות, הדמיון שלו חובר למציאות ומייצר עולמות משלו. לציוריו אסתטיקה חזקה, כמו מודעת לעצמה, אינטואיטיבית. הוא ער לעולם שסביבו על פי רצונו ומבטא את העניין שלו בעולם כמו חוקר המנסה לתעד את הזמן ואף לעצור אותו. ביצירתו הוא מנסה להבין את סדרי העולם, למצוא בהם חוקיות על פי ראייתו שלו, כשהוא אינו מושפע מזרמים באומנות, ממה נכון וממה מותר. נפשו חופשייה ויד הצייר שלו מנפיקה עולם דימויים ועולם צבע עשיר מבע ומגוון.

עבור שצן היצירה היא הכרח קיומי. הוא יוצר סימפוניה רגשית שנובעת מתת המודע ובאה לידי ביטוי ישיר על הנייר והבד שעליהם הוא מצייר. שצן הוא קולוריסט מחונן המצייר בעיקר בלילות, במהירות וללא הפסקה. הציור שלו ספונטני ואקספרסיבי מאוד. נושאי הציור שלו משתנים בהתאם להלך הרוח שלו ומה שייחד את עבודתו במהלך השנים היא הוורסטיליות שלו והנושאים השונים שעסק בהם. מציורים פיגורטיביים בשנים המוקדמות, עבור לעולם של בעלי חיים, כמו ציפורים, חתולים נחשים, ציורי טבע, ציורים הנוגעים לחגי ישראל, תיאורים של העיר ירושלים, כלי תחבורה, שקיעות בים ולאחרונה ציורים מופשטים גדולי ממדים, צבעוניים שיש להם מקצב כמעט מוזיקלי המתוזמר לעילא.

מה שמייחד את ראובן שצן מרוב האומנים האאוטסיידרים הוא מנעד הנושאים וסגנונות הציור שלו שמתפתחים לאורך השנים. האומנות עבור שצן היא דרכו להבין את העולם.

אוצר: אריה ברקוביץ

ניהול והפקה: הדס ארזי

 



להוספת האירוע ליומן
iCal
0