09.10.2017
יום שני
23:59-00:00
רחבת האודיטוריום

תערוכה קבוצתית – תוצרת בית – חברה, טבע, אומנות


תוצרת בית – תערוכה קבוצתית של סגל המכללה ובוגרת
חברה, טבע, אומנות
בגלריית מכללת לוינסקי לאומנות עכשווית

2.11.2017-9.10.2017

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה מוצגת בחלל הכניסה תערוכה של עבודות אומנות במגוון טכניקות פרי יצירתם של חברי סגל המכללה ובוגרי המכללה.
בתערוכה מוצגות עבודות שיצרו אנשי חינוך, אומנים פעילים ויוצרים בזמנם הפנוי, שמטרתה להעשיר את עולמם של הסטודנטים ושל קהל המבקרים במכללה בערכים אומנותיים, חברתיים ותרבותיים.
הפעם בחרנו להציג תערוכה העוסקת בנושאים חברתיים ובקיימות.
התערוכה מזמינה את באי המתחם למפגש עם יצירות מגוונות אשר נבחרו על ידי ד"ר חוסני אלחט'יב שחאדה, ראש החוג לאומנות והדס ארזי, מנהלת הגלריה.

דבר האוצר

החברה האנושית נמצאת היום בצומת דרכים לא פשוט. מצד אחד, אנו עדים לשגשוג ולקדמה מטאורית מן ההיבט הכלכלי והטכנולוגי, ומצד שני, חלקים רבים של פני כדור הארץ, הכוללים אנשים, בעלי חיים ואוצרות טבע, נרמסים ונהרסים כליל. התפיסה הרווחת כיום היא שכדי להצליח ולהתקדם בהיררכיה החברתית האדם בן זמננו חייב להיות שאפתן ומוכן לעשות הכול כדי להצליח, ולכן הוא הופך על כורחו לצרכן נטול רגישות חברתית. אולם ישנה גם אפשרות לבחירה בדרך אחרת, אשר מתבטאת ברגישות לאחרות, תוך מודעות למתרחש בקרב החברה שלנו, בעיקר בשוליה, שלרוב אינם מוארים באור הזרקורים.
בתערוכה זו, נבחרו יצירות אומנות פרי יצירתם של עובדים מסגל המכללה, שכל אחד ואחת מהם יצר עבודות אומנות הניחנות ברגישות לאחרות; אחרות המתבטאת ברגישות חברתית לא רק לבני אדם בקבוצת השווים, אלא גם לאחר בחברות אחרות, לקבוצות מודרות בשוליים, לבעלי חיים נכחדים או בסכנת הכחדה, לצמחים שכמעט ולא רואים יותר בסביבה העירונית, לחומרים מן הטבע, לבתים צנועים הטומנים בחובם היסטוריה מרתקת, לאנשים שעל תווי פניהם חרוטים סיפורים ומורשת שיש להכיר ולכבד.
בתערוכה זו נבחרו אומנים ואומניות שכולם שייכים לצוות מכללת לוינסקי לחינוך – המכללה שחרטה על דגלה את הרב-תרבותיות, את המודעות והחשיבות בחינוך הציבורי, את הרגישות החברתית, יחד עם חשיבות הקדמה והטכנולוגיה. בתערוכה זו ניתן לראות כיצד עקרונות אלה, לצד הרגישות של האומנים המשתתפים, מתבטאת ביצירות שונות ובמדיות שונות: בציור, בצילום, בעבודות סאונד, בפיסול ועוד. ממגוון היצירות המוצגות בתערוכה ניתן להתרשם גם מחוויות שונות אשר האומנים עברו, ומנסים גם להעביר דרך האומנות והיצירה; חוויות הנוגעות לחומר, לצבע, לטבע, לחברה האנושית, לחברת בעלי החיים, לחברת הצמחים וליקום בכללותו.

משתתפים

אסתי גלזר
גילה רוסו-צימט
הדס קסירר יזרעאלי
חיים מויאל
מיכל איתיאל
רבקה הלל לביאן
רונן שפירא – מוזיקה לסרט של לילי רתוק וזיו יונתן
רינה ענבר

אוצר: ד״ר חוסני אלח׳טיב שחאדה, ראש החוג לאומנות

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0