מה נכון לעשות? האם אבחון דידקטי או פסיכודידקטי?

ברוב המקרים מומלץ להתחיל באבחון דידקטי הבודק את התחום הלימודי ביחס למצופה (קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, זיכרון, קשב וכו'). זאת, למעט מקרים בודדים, לגביהם אין ספק כי ישנן השפעות רגשיות משמעותיות הפוגעות בתפקוד הלימודי, או כאשר קיים חשש ליכולת נמוכה המשפיעה על הלמידה (כלומר, אינטליגנציה נמוכה מהממוצע).
אם נראה שיש צורך, אז ניתן לאחר האבחון הדידקטי להמליץ על הרחבה פסיכולוגית.

חשוב לדעת, כי אחוז התלמידים המאובחנים המקבלים התאמות ברמה גבוהה (רמה 3) הדורשת אבחון פסיכו-דידקטי ולא דידקטי בלבד, הוא נמוך מאוד (אחוזים בודדים).
כמו כן גם אם קיימת המלצה ברמה 3 באבחון, משרד החינוך לא תמיד מאשר מאחר והתאמות אלה משפיעות לא רק על דרכי ההבחנות אלא המבחן עצמו הוא שונה (לדוג': מבחן בעל פה).
על כן, אם אין המלצה של איש מקצוע המומחה לאבחון הדידקטי,  שבדק את התלמיד בדיקה מעמיקה, במרבית המקרים אבחון פסיכולוגי הוא מיותר וגם לא יקנה סיוע או התאמות נוספות.

פנייה לאבחון דידקטי

הפניה תתבצע על ידי ההורים על דעתם או על פי המלצת צוות בית ספר או גורם טיפולי אחר.
יש להשאיר פרטים בטופס זה ואנו נחזור אליכם בהקדם
תיאום מועד האבחון וביצוע תשלום.

מילוי שאלוני הורה ומורה, לפני מועד האבחון. יש להוריד את הטפסים:

  1. שאלון רקע למילוי המורה המחנך
  2. שאלון רקע למילוי ההורים

את השאלונים המלאים יש לשלוח בדוא"ל minad@levinsky.ac.il

אורך פגישת האבחון הינה כ-5-6 שעות, במידת הצורך תפוצל הפגישה למספר מפגשים. בתחילת המפגש, יתקיים ראיון (אינטייק) במשך כשעה עם ההורים והתלמיד.
יש להגיע מצוידים באוכל ושתייה, טיפול תרופתי, משקפיים או כל אמצעי אחר הנדרש לנבחן

חשוב להורים גרושים:
יש לדאוג להעביר אישור כתוב של  שני ההורים לביצוע האבחון במידה ורק אחד מכם מלווה את הילד לאבחון