איריס ברנט

ד״ר איריס ברנט
(Dr. Iris Berent)

Iris.Berent@l-w-ac.il

מרצה במכללה האקדמית לוינסקי-וינגייט ומנהלת מכון ברנט לטיפול פסיכולוגי ומשפחתי. בעלת תואר דוקטור במדעי החברה מאוניברסיטת לונדון- (UCL-University College London) במסגרת היחידה לחקר המשפחה והחברה, בהנחיית פרופ׳ קתרין טווימלי ופרופ׳ מרגרט אובריאן. בעלת תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית מה UCL Institute of Education, University College London. 

עוסקת בהוראה, מחקר וטיפול מתוך גישה מערכתית-אקולוגית הרואה באדם מכלול ביולוגי, רגשי וחברתי המתפתח בתוך מארג של יחסים, תרבות והקשרים חברתיים. מחקריה ופעילותה המקצועית מתמקדים בחווית הורים, משפחות ומערכות חינוך, ובהבנת ההורות כצומת של זהות, תרבות, ביולוגיה ויחסי כוח. 

ד״ר ברנט פיתחה את גישת הפסיכותרפיה האקולוגית, גישה הוליסטית לפסיכולוגיה של האדם רואה בהתפתחות תהליך הדדי בין מאפיינים ביולוגיים-רגשיים לבין מערכות משפחתיות, חברתיות, קהילתיות תרבותיות. 

במכללה האקדמית לוינסקי-וינגייט היא מלמדת קורסים בפסיכולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה התפתחותית, יחסי הורה-מורה, זהות מקצועית של המורה ומחקר מערכתי בחינוך. בהוראתה משלבת בין תיאוריה לעשייה, ומעודדת את הסטודנטים פתח חשיבה אוטונומית ורגישות הקשרית, הרואה את המורה ואת תפקידו בתוך מארג של מערכות משפחתיות, חינוכיות, ותרבותיות. 

 

רשימת פרסומים נבחרים

מאמרים בכתבי עת שפיטים

ברנט, א’ (בפרסום) בין דחיפה ליוזמה: חוויות הורים בקבלת עצות חינוכיות. חוקרים@צוותי חינוך־הורים, גיליון 4, 2025.

Oppenhaim-Shachar, S., & Berent, I. (2021). Kindergarten teachers and ‘sharing dialogue’ with parents: The importance of practice in the process of building trust in the training process. Teaching Education, 34(3), 1–15. https://doi.org/10.1080/10476210.2021.1996557

זכי, מ' וברנט, א' (2019, יולי). משמורת של קטינים בגיל הרך להורים בקונפליקט עוצמתי של גירושין: היבטים פסיכולוגיים ואתיים. רפואה ומשפט, 51, 218-213.

 

פרקים בספרים

אופנהיים-שחר, ס' וברנט, א' (2021). "מי אנחנו שנדבר עם ההורים?" מגבלות בהכשרת גננות לקשר מיטבי עם ההורים. בתוך ע' טבק וי' גילת (עורכים), ללכת בין הטיפות (עמ' 45-64). מכון מופ"ת.

ברנט, א' ואופנהיים-שחר, ס' (2021). "אירוע יוצא דופן" כאמצעי פדגוגי במרחב רב-משתתפים (עמ' 120-106). בתוך נ' דביר וא' גדרון (עורכות), פדגוגיה נרטיבית, מכון מופ"ת.

 

מאמרים (לא שפיטים)

מדור ״פינת ההורות״  ב״פסיכואקטואליה״- כתב עת מקצועי של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל (מבחר פרסומים). 

ברנט, א’. (אוקטובר 2018). אוטיזם במשפחה: על עולמו הרגשי של ילד על הרצף האוטיסטי. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (יולי 2018). מעמד חברתי־כלכלי: השפעתו על ההורות וכמנבא את הישגי הילד והמתבגר. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’, & ארצי, ט’. (אוקטובר 2017). התמודדות הורים עם אבחנה של אוטיזם אצל ילדם. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (יולי 2017). הורים ומערכת החינוך: חשיבות הדיאלוג השיתופי. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’, & כצנלסון, ע’. (2017). לטפל בהפרעת קשב וריכוז דרך טיפול משפחתי: עבודה של שיתוף פעולה. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (אוקטובר 2016). בשיחה עם ד״ר ניצה ירום לכבוד צאת ספרה התשיעי. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (יולי 2016). זהות הורית. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (אפריל 2015). תיאוריית ההתקשרות ותרומת המשפחה להתפתחות הילד. פסיכואקטואליה.

ארנון־לרנר, ש’, & ברנט, א’. (2015). הורות וקריירה. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (יולי 2014). עקרונות הגישה המערכתית לעבודה עם משפחה בתהליך גירושין. פסיכואקטואליה.

ברנט, א’. (מאי 2014). תיאוריה מערכתית בהורות ובמשפחה. פסיכואקטואליה.