במסגרת ההתנסות שלי אני מלמדת בבית ספר ונצואלה-קלישר בתל אביב יפו, אשר תלמידיה מאופיינים עם שיתוק מוחין ולקויות מורכבות, אשר ביטוין הוא פגיעה מוטורית וקוגנטיבית בינונית-קשה. במסגרת יחידת ההוראה שלי אני מלמדת את תלמידיי על חנות חיות בקניון, על בעלי החיים הנמצאים בתוכה ועל מאפייניהם. עקב המצב הנוכחי הכנתי לתלמידיי חמישה סרטונים על מאפייני הכלב ועל הטיפול בו. תלמידיי זקוקים להמחשות רבות כדי ללמוד. בתוך הסרטונים יש שאלות המתקשרות לסרטון ובכך אני יכולה לדעת האם התלמידים הבינו את הנלמד.
בבית הספר תלמידים מתבגרים עם משכל גבולי, מוגבלות שכלית התפתחותית קלה ותלמידים על הרצף האוטיסטי (ASD) בתפקוד בינוני-גבוה, בטווח הגילאים 12-21.
הכיתה שלי מונה כ-8 תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וASD בגילאי 19-21, כמו כן הכיתה הינה הטרוגנית מבחינת הלקויות ורמת מנת המשכל והקוגניציה בכיתה.
יחידת ההוראה שלנו השנה עסקה בנושא גלישה בטוחה ברשתות החברתיות וחלק עיקרי ממנה הינו נושא הפרטיות ברשת, כמו כן הפעילות לקוחה מיחידת ההוראה אשר נבנתה לשנה זו. אולם בעקבות המצב העלומי ומגפת הקורנה אנו כרגע כולנו נמצאים בבתים וחושבים כיצד לנסות לשמור לתלמידים שלנו על שגרה אליה הם רגילים והיא דבר מהותי עבורם, לשם כך לקחתי חלק קטן מפעילות שהייתי אמורה ללמד באופן פרונטלי והעברתי אותה לאופן מקוון לרמה המתאימה לתלמידים שלי.

הסטודנטית ניצן ארנון הכינה פעילות "בוקר טוב" מכל מיני חפצים. כמו פירות, כלי כתיבה וכל מה שעולה בדעתכם.
את היצירה הזאת אתם יוצרים, מצטלמים כאשר אתם ליד היצירה ושולחים אותה בהודעת ווטצאפ.
אההה, לא לשכוח לחייך כשאתם מצטלמים.
נראה מי שולח ראשון/ה?
קיר שיתופי שנוצר באמצעות פדלט מעביר מסרים חיוביים ברוח התקופה. סטודנטים ומדריכים שומרים על מורל גבוה
הסטודנטים בחרו לפתוח את השיעור בברכה ושאלו לשלום הילדים תוך שימוש באפליקציה פאזל.
אחר הרכבת הפאזל התלמידים לחצו על הקישור המופיע למטה ונכנסו למסמך שיתופי העוסק בהוראת השבר הפשוט.
שימוש באפליקציה דרך סרטון וידאו ושאלות כדי ליצור אינטראקציה פעילה עם התלמידים בנושא הסבר על נגיף הקורונה
התחום השנתי בו אנו עוסקים הוא מדעים ובשיעור הספציפי הזה התחלנו ללמוד שיעור קצר על חלוקת בעלי החיים בטבע .
עקב המצב נבנתה מצגת קצרה ומופשטת עבור התלמידים וכמובן מנוקדת כדי שתענה על כל קושי שקיים עבורם.
המשימה של שיעור זה היא לחפש באינטרנט סרטון או תמונה של בעל חיים ולהגיד לאיזה קבוצה הוא שייך ולמה – את התמונות או הסרטונים התלמידים התבקשו לשלוח בקבוצת הוואטסאפ שפתחנו דרכה אנו שומרים על קשר בימים אלו.

אחת היוזמות במסגרת דב״ש המתקיימת באגודת הסטודנטים בחרה להקים ״קיר עידוד״ ובו סטודנטים יכולים להעלות תכני עידוד ותמיכה להתמודדות בתקופה זו.
החיבור והתמיכה ההדדית יכולים לסייע רבות ברמה הרגשית וכן לתרום בהידוק הקשר בין הסטודנטים המרצים והסגל המנהלי.