מאמרים בנושא דו קיום באקדמיה

שיחה סביב המדורה או

שיחה סביב המדורה או "מדורת השבט": האם לקיים שיח משותף או שיח נבדל?

כאנשי חינוך האמונים על חינוך דור המחנכים העתידיים של מדינת ישראל, אנו מובילים חזון חינוכי שיש בו לגיטימציה לשונות ולתפיסות עולם מגוונות, תוך שמירה על חשיבה ביקורתית ופלורליסטית. ישנה חשיבות רבה לקיום דיונים משמעותיים על אודות נושאים הנמצאים על סדר היום החינוכי, וביניהם, כיצד אנחנו כפרטים וכקבוצות שומרים על התרבויות הייחודיות שלנו ואף מטפחים אותן נוכח המציאות הרב-תרבותית שבה אנחנו חיים? אם אנחנו מקבלים את כולם בזרועות פתוחות, מהי הזהות הייחודית שלנו? איך נוכל להתייחס לשוני בינינו לא כאיום, אלא כהזדמנות ללמוד ולהשתפר?

להרחבה
אירוח סטודנטים מתוכנית המצוינות רג

אירוח סטודנטים מתוכנית המצוינות רג"ב במכללת אלקאסמי בבקה אל-גרבייה

סטודנטים בתוכנית המצוינות רג"ב במכללת לוינסקי לחינוך אירחו ב-6.3.2018 סטודנטים מהתוכנית המקבילה במכללת אלקאסמי בבקה אל-גרבייה. זהו המפגש השני בין הקבוצות.

להרחבה
הפאזל הגדול של החינוך בישראל: כך מחברים את כל החלקים יחדיו

הפאזל הגדול של החינוך בישראל: כך מחברים את כל החלקים יחדיו

ערכת החינוך בישראל היא מערכת הטרוגנית. לומדים בה יחדיו "צברים" ועולים, חילוניים ודתיים, יהודים ובני מיעוטים, אזרחים וזרים. מתוך ערנות לתהליכים החברתיים המתרחשים בחברה הישראלית הכרוכים ברב-תרבותיות, יצא בית הנשיא בפרויקט התקווה הישראלית "לפעילות עומק למען ביסוס השותפות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית בזירות שונות, ובראשן חינוך והאקדמיה". תוכנית התואר השני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית במכללת לוינסקי עושה בדיוק את זה. היא מכשירה אנשי חינוך בתחומי השפה לבנות גשרים בין-לשוניים ובין-תרבותיים ולהכיל את השונות החברתית.

להרחבה