למי מיועדת התוכנית סטאז' בהוראה

שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה היא שנת עבודה ראשונה בשכר במשרד החינוך לאחר סיום ההכשרה להוראה. סטודנטים לתואר ראשון בחינוך B.Ed. יתחילו את שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה בשנה הרביעית ללימודיהם, סטודנטים בתוכניות הסבת אקדמאים להוראה יתחילו את שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה לאחר סיום חובותיהם האקדמיים או לאחר קבלת אישור סיום 80% מהחובות לקבלת תואר (המופק על פי הנחיות משרד החינוך).

הסטאז' הוא שנת חובה שהוגדרה על ידי משרד החינוך עבור:

  • בוגרי התואר הראשון בחינוך Ed.
  • בוגרי התוכניות להסבת אקדמאים להוראה
  • בוגרי תוכנית דלתא למצטיינים במתמטיקה ומדעים
  • בוגרי תואר שני ותעודת הוראה Teach

על התוכנית  סטאז' בהוראה

מטרת שנת הסטאז' היא לסייע לבוגרי לימודי ההוראה להשתלב במערכת החינוך ולצמוח בה. בשנה זו מקבל הבוגר ליווי של חונך מקצועי במסגרת החינוכית שבה הוא מלמד וכן, ליווי של קבוצת עמיתים מקצועית, במסגרת סדנת הסטאז' במכללה.

מטרת הליווי היא ביסוס דפוסי עבודה יעילים ומקצועיים, העשרה, פתרון דילמות וחיבור בין הידע התיאורטי לעבודה המעשית.

סיום שנת סטאז' בהוראה בהצלחה הוא תנאי לקבלת רישיון לעיסוק בהוראה במערכת החינוך בישראל. במהלך שנת הסטאז' יוגדר הלומד כמתמחה. בסוף שנת הסטאז', המתמחה מועמד לקבלת רישיון הוראה ובשנה הראשונה לאחר ההתמחות, הוא מוגדר כמורה חדש.

מוסדות הוראה והתמחות: שנת הסטאז' יכולה להתקיים רק במסגרות המאושרות להתמחות בהוראה (רשימה של מוסדות אלו מצויה באתר הסטאז') ובהתמחויות שהמתמחה הוכשר להן במהלך לימודיו.
היקף: בשנת התמחות מחויבים המתמחים לעבוד בהיקף של שליש משרה לפחות. היקף זה מזכה את המתמחים בשנת ותק בעבודה.

 

זכויות המתמחה וחובותיו:

פרטים מלאים ניתן למצוא בחוברת מידע. לפתיחה לחץ כאן

שנת ההתמחות נחשבת:

  • לשנת ותק
  • כשנת ותק לקביעות
  • כוותק לצורך הבראה
  • כוותק לצורך מענק יובל

שנת ההתמחות איננה נחשבת:

  • כוותק לשכר.
  • כוותק לצורך קידום בדרגה ברפורמת "אופק חדש". כל תהליכי הקידום בדרגה הם החל מהשנה שלאחר ההתמחות (לאחר קבלת רישיון ההוראה).

בחינות נוספות: יש לציין כי בעלי תעודת הוראה שעברו סטאז' בהוראה עשויים להתבקש לעבור גם בחינות קבלה מטעם המוסד החינוכי שאליו הם מבקשים להתקבל לעבודה. זאת לפי דרישת משרד החינוך.
למתמחי עוז לתמורה שנת ההתמחות מוכרת לוותק.

למה לבחור במכללת לוינסקי לחינוך

ליווי אישי – מנחי סדנאות הסטאז' במכללת לוינסקי לחינוך הם אנשי מקצוע המתורגלים בהתמודדות עם דילמות מקצועיות ואישיות הקשורות לעבודת החינוך ובמציאת פתרונות לדילמות אלה. אנו בוחרים במנחים בעלי ידע וניסיון, שהם גם בעלי יכולת ונכונות לתת למתמחים תמיכה רגשית. המנחה יפגוש את המתמחה על בסיס שבועי, יצפה בשיעורים שהוא מעביר ויספק לו הערכה בונה.

מפגש הכנה – בכל שנה מתקיימים מפגשי הכנה לכל תוכנית בנפרד ובשילוב אגף הסטאז' והפיקוח במשרד החינוך. המפגשים מאפשרים השתלבות בעבודה וקליטה רכה במערכת החינוך.

מוניטין – מכללת לוינסקי לחינוך היא המכללה המובילה בארץ ללימודי חינוך. הבוגרים שלנו נקלטים באופן מיידי במסגרות חינוכיות, תודות למוניטין שהשגנו באמצעות השקעה ועבודה רבה.

מצוינות – אנחנו שואפים למצוינות אקדמית ולהכשרת אנשי חינוך איכותיים ומשמעותיים. מטרתנו היא להכשיר מורים שנהנים להעמיק בתחומם, שסוחפים אחריהם תלמידים ועמיתים ושממשיכים בלמידה לאורך כל חייהם המקצועיים.

מסמכים חשובים:

פתיחת תיק עובד הוראה חדש

פתיחת תיק עובד הוראה חדש – תוכנית מצוינות רג"ב

מדריך לבוגרי תוכנית מצוינות רג"ב

עיקרי התוכנית
ראש התוכנית
ד"ר עינת ברכה
מזכירות סטודנטים
כתובת מייל למתעניינים
  • משך הלימודים
    משך הלימודים

    סטאז' בהוראה ייתקיים במהלך שנת לימודים אחת, במשך לא פחות משישה חודשי עבודה באותה שנה. ניתן לבצע את הסטאז' בהוראה ברצף או במהלך שתי תקופות של שלושה חודשי עבודה כל אחת.