קורס הכשרה לחונכים ומלווים במכללת לוינסקי לחינוך בשנת הלימודים תשע"ט

הקורס נועד להכשיר עובדי הוראה ותיקים, מנוסים ובעלי אוריינטציה להדרכה, לתפקיד החונך והמלווה של מתמחים ועובדי הוראה חדשים.

לתפקיד החונך והמלווה השפעה מכרעת על ביסוס הזהות המקצועית ועל השתלבותו של עובד ההוראה החדש במערכת החינוך. כמו כן, החונך הוא שותף משמעותי לתהליך ההערכה של המתמחה במהלך שנת ההתמחות (הסטאז') ולפיכך ישנה חשיבות מכרעת להכשרה המקצועית לתפקיד זה.

לנוכח חשיבות התפקיד הוכנס בשנה שעברה תיקון בהסכם אופק חדש, לפיו החל משנת הלימודים תשע"ח התגמול עבור תפקיד החונך יינתן כחלק מן השכר המשולב, ומשנת הלימודים תשע"ט ההכשרה תהווה תנאי לעיסוק בו.

מכללת לוינסקי לחינוך שמחה להציע לך להשתתף בקורס ההכשרה לחונכים ומלווים בהנחיית אנשי מקצוע מתחום המנטורינג. לבחירתך אפשרות להשתתף בקורס בפסג"ה.

ההרשמה לקורסים המוצעים בקישורים הבאים:

הכשרת חונכים במכללת לוינסקי
ד"ר איריס לבנשוס ארליך,
ימי שלישי שעות 16:15-18:45 במכללת לוינסקי לחינוך
הכשרת חונכים יסודי נתניה
מנחה רוחלה רוזנהויז בראון,
ימי רביעי 16:00-18:30 בפסג"ה
הכשרת חונכים על יסודי נתניה
מנחה ד"ר רוית גולדהבר,
ימי ראשון, 16:00-18:30, בביס אורט ליבוביץ, נתניה
הכשרת חונכים הרצליה
רוחלה רוזנהויז בראון,
ימי ראשון שעות 16:00-18:30 , בפסג"ה
הכשרת חונכיםראשון לציון
מנחה עידית פורת.
ימי שלישי 16:30-19:0 בבי"ס נוה עוז, ראשון לציון

 

עלות קורס שלב א: 65 ₪.

היקף הקורס 30 שעות והוא מזכה באישור חניכה וליווי (המהווה בסיס להמשך ההכשרה בתחום לשלב ב, המזכה בתעודת חונך ומלווה מוסמך). הקורס מוכר במסגרת מתווה ההתפתחות המקצועית של אופק חדש ועוז לתמורה לצורך צבירת שעות לקידום בדרגה.

 

הקריטריונים הנדרשים להשתתפות בקורס החונך והמלווה:

  1. מילוי תפקיד חונך או מלווה בפועל.
  2. תואר ראשון (B.A+ תעודת הוראה / B.Ed. ממוסד מוכר).
  3. דרגה מקצועית מינימלית – 2.
  4. ארבע שנות ותק בהוראה.
  5. המלצה של מנהל בית הספר או של המפקחת על הגנים/המוזיקה.
  6. ניסיון בהדרכת עובד הוראה או בהכשרתו.

ההכשרה לתפקיד החונך והמלווה מתמקדת בפיתוח ובטיפוח מיומנות החניכה של המשתתפים ובכלל זה מיומנויות הדרכה, הנחיה והערכה.

 

הנושאים העיקריים בקורס:

  • א. פיתוח תפיסת תפקיד "חונך"/"מלווה" ומשמעותו בתהליכי הקליטה וההשתלבות של עובד ההוראה החדש במערכת החינוך.
  • ב. טיפוח כישורי הנחיה והדרכה, בדגש על זיהוי ואיתור צורכי המתמחה והמורה החדש ומתן מענה מותאם.
  • ג. הכשרה להערכת מתמחים – תהליך ההערכה בשנת הסטאז' והכלי להערכת מתמחים, מורכבות ההערכה בתהליך החניכה ופיתוח מיומנויות הערכה מיטביות.
  • ד. סוגיות ודילמות אופייניות בהתמודדות עובדי הוראה חדשים בניהול כיתה: עבודה עם הורים, אקלים ומשמעת בכיתה, סמכות ומנהיגות חינוכית.
  • ה. מודלים וסגנונות הנחיה /ליווי.

 

מבנה הקורס

10 מפגשים בשעות אחר הצהריים אחת לשלושה שבועות לאורך כל השנה. כמה מהמפגשים יהיו מקוונים, יתקיימו בסביבות למידה שונות ובהרכב משתתפים מגוון.
הימים והשעות שבהם יתקיים כל קורס יתפרסמו בנפרד.

 

דרישות הקורס:

1. חובת נוכחות בקורס: 80%.
2. עבודת סיום: בניית תיק חונכות/ליווי לאורך השנה בהתאם לכלים שיילמדו בקורס. בחינה רפלקסיבית של יישום כלי חונכות וליווי בהתנסות מעשית ותיעודם באופן מקצועי ויצירתי.

 

אופן ההערכה:

השתתפות פעילה במפגשים                                 20%
עבודה רציפה באתר הקורס במודל המכללה            20%
עבודת סיכום                                                     60%

 

מפגשים ייחודיים בחממות

בספטמבר: מפגש פתיחת הקורס עם המפקחים, המנהלים והסגנים
בינואר/פברואר: סדנה משותפת עם המורות החדשות
במאי: סדנה משותפת עם המתמחות       

עיקרי התוכנית
ראש התוכנית
ד"ר מירי פוסטי

יעוץ והרשמה
דוא"לdargot@levinsky.ac.il
טלפון: 03-6901619