המטרה שלנו

מכללת לוינסקי לחינוך פותחת התמחות חדשה הנותנת מענה לצרכים האמיתיים של מורים לשפה העברית בבית הספר היסודי (כיתות א-ו). ההתמחות תכשיר את המורים להתמודדות עם אתגרי המציאות המשתנה בכיתה, תוך התבססות על הוראה בכיתה הטרוגנית, הפעלת תהליכי למידה חדשניים ועדכניים למאה ה-21, שילוב כלים טכנולוגיים, פיתוח מיומנויות רכות, ועל תהליכי חקר ולמידה חקרנית באמצעות עשייה, תנועה ויצירה.
התמחות זו פותחה על ידי מכללת לוינסקי לחינוך והיא ייחודית וראשונה מסוגה בארץ. ההתמחות תעניק חווית למידה בזיקה לתוכנית הלימודים בעברית – שפה ואוריינות תוך העמקה בידע הלשוני, קיום תהליכי הוראה פרסונליים, התאמת תהליכי ההוראה-למידה של שילוב והכלה וחשיפה והעמקה בתחומים של לקויות למידה בתחום השפה, הקריאה וההבנה.

ייחודי!
בוגרי ההתמחות יקבלו תעודה – מומחה בלקויות למידה ובחינוך מכיל. תעודה זו תפתח אופק מקצועי נוסף בהוראה מותאמת (מתקנת) ומומחיות בתחום לקויות הלמידה והחינוך המכיל, ששם דגש על תהליכי פרסונליזציה בחינוך והוראה מותאמת לצרכים השונים של הילדים בכיתה.

על החוג הוראת עברית – שפה ואוריינות

החוג לעברית – שפה ואוריינות בבית הספר היסודי הוא חוג ייחודי ראשון מסוגו בארץ המעניק הכשרה והסמכה להוראה של תחום העברית – שפה ואוריינות בבית הספר היסודי (כיתות א-ו).
החוג עוסק בהכשרת מורים לעברית באמצעות חשיפה לידע אקדמי-תיאורטי בתחום הספרות והלשון תוך הדגשת פיתוח מיומנויות של קריאה, כתיבה, הבנה והבעה בהתאם לתוכנית הלימודים לבית הספר היסודי של משרד החינוך.
זוהי תעודת הוראה מבוקשת מאוד! מנהלי בתי ספר משוועים למורים עם הסמכה בתחום זה. בוגרי התמחות זו יוכלו להשתלב כמורים בבתי ספר יסודיים המלמדים מגוון מקצועות רבי מלל, בהם עברית, מולדת, לשון, הבעה, היסטוריה, ספרות, תנ"ך ועוד.
הסטודנטים בתוכנית ייחשפו לטקסטים מגוונים בדגש על רב-תרבותיות: ארץ ישראלי, יהודי, מקראי, ומתרבויות שונות נוספות. בקורסים בתוכנית מלמדים מרצים מומחים המשלבים בהוראתם תחומים נוספים, בהתאם למצופה ממורה בבית הספר היסודי.

חדשנות בהוראה

הלמידה בהתמחות זו מותאמת למאה ה-21 – יודגשו תהליכי חקר ועבודה קבוצתית על פני למידה דרך שינון וזיכרון. במיוחד להתמחות זו פותחו קורסים פורצי דרך, לדוגמה:

שפה ופדגוגיה פרסונלית: בגישת הפרסונליזציה בחינוך נשים את התלמיד במרכז, ונאפשר לו קצב ושיטת למידה מותאמים אישית לצרכים שלו, בהתאם ליעד שהוא מעוניין להגיע אליו.
קורס זה מאפשר לסטודנטים ללמוד להתאים תכנים לימודיים ודרכי הוראה לכל אחד מתלמידי הכיתה תוך זיהוי הצרכים האישיים של כל אחד מהם. למשל, הלומדים יהיו שותפים בבחירת דרכי הלמידה, ללומד תתאפשר הבעה אישית באמצעות יצירה, חקר או משחק והכוונה להזדמנויות למידה אישיות אותנטיות במרחבי החיים.

הוראה בכיתה רב-תרבותית: מדינת ישראל היא מדינת הגירה שקלטה במשך שנות קיומה כשלושה מיליון עולים מיותר מ-90 ארצות. הכיתות במערכת החינוך בישראל הן מורכבות, הטרוגניות ומשלבות תלמידים מלאומים, מעדות, מדתות ומתרבויות שונות ומתנהלים בהן תהליכי חיברות של כל הקבוצות המגוונות.

הקורס יעניק למורי העתיד הזדמנות לרכוש אסטרטגיות הוראה תוך התבוננות בעדשות תרבויות המאפשרת לתת מענה להבדלים ייחודיים בין תלמידים מתרבויות שונות, כגון עולים חדשים, מהגרים, פליטים ובני מיעוטים נוספים.
הבוחרים בהתמחות זו יקיימו מפגשים עם מרצים אורחים מתרבויות שונות סביב החוויה שלהם כמי שנטמעו בחברה הישראלית-היהודית, על ההתמודדות עם גזענות בבית ספר, על צרכים שונים שנדרשו להם ברמה הלימודית והחברתית ועל הכלים להתמודדות עם שונות בבית הספר.

תהליכי הוראה-למידה בסביבות טכנולוגיות – סביבות טכנולוגיות עשויות לייצר יכולות והזדמנויות חדשות למורים להתמודדות ביעילות עם האתגרים והדרישות לחינוך רלוונטי לעולם הילדים. התוכנית תדגיש בקורסים השונים דרכים ללמידה והוראה שיתופית ורשתית בסביבות למידה דיגיטליות, מרחבי פעולה וירטואליים, חדר סימולציות ומרכז להוראה חדשנית – כל אלה זמינים ונגישים במכללת לוינסקי לחינוך.

עיקרי התוכנית

<<יולי 2020>>
אבגדהוז
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1