התוכנית מיועדת לאנשי טיפול וחינוך המעוניינים לעסוק בגישה טיפולית עדכנית ומובילה. ההכשרה מיועדת למועמדים שלהם תואר שני באחד מהתחומים הבאים:
חינוך מיוחד, תרפיה, עבודה סוציאלית, יעוץ חינוכי, הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק וסיעוד, פסיכולוגיה (תואר שני), רפואה, קרימינולוגיה קלינית
CBT היא אחת הגישות המובילות והיעילות בתחום הפסיכותרפיה. הגישה ממוקדת ומבוססת על מחקר ומטרתה לסייע בהתמודדות עם מגוון רחב של הפרעות. הגישה נתמכת במחקרים שונים המוכיחים את יעילותה.
תוכנית לימודי תעודה וחינוך להכשרת מטפלים קוגניטיביים-התנהגותיים במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט באישור איט"ה, מקנה ידע נרחב ומעמיק בטיפול בילדים ובמתבגרים, תוך שימת דגש מיוחד על מאפיינים התפתחותיים, רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים של ילדים ומתבגרים וביטויים ייחודיים של הפרעות שונות בגילים שונים.
צוות מרצים מעולה ממיטב המרצים בתחום ה-CBT בארץ.
דגש ניתן על טיפול CBT בילדים עם אתגרים התפתחותיים והתאמת הטיפול למאפיינים ייחודיים של אוכלוסיות אלה (ADHD, ASD, לקויות למידה ועוד).
דגש על עבודה טיפולית עם הסביבה הבוגרת של ילדים ומתבגרים: הדרכת הורים ומורים, CBT בסביבה כיתתית וקבוצתית. למידה של מודלים קוגניטיביים-התנהגותיים קבוצתיים וכיתתיים.
מתן חשיבות לפיתוח כוחות וחוסן של ילדים ומתבגרים והקניית כלים של CBT לפיתוח מטרות אלה.
בשנה הראשונה יילמדו תחומי ידע הקשורים לעקרונות טיפוליים בילדים ובמתבגרים בהפרעות שונות, המשגה והערכה, מאפיינים ייחודים בטיפול CBT בילדים ובהדרכת הורים.
בשנה השנייה יושם דגש על טיפול CBT באוכלוסיות ייחודיות, טיפול קבוצתי, טיפול בהפרעות מורכבות, היכרות עם הגל השלישי ב-CBT (ACT, Mindfulness, MCT, Schema Therapy) בהתאמה לטיפול בילדים ובבני נוער.
במקביל ללימודים בתוכנית כל לומד נדרש לקיים מינימום טיפולים בילדים ובני נוער, מסגרת זו דורשת 50 שעות ליווי והכוונה על ידי מדריכים מוסמכים מטעם איט"ה וכן נדרש ליווי המדריך בעבודות הגמר בתוספת תשלום.
* יתרת שכר הלימוד תשולם לאחר קיזוז תשלום קרנות השבתון.
ימי הלימוד במכללה בימי ג'
אוקטובר
שנתיים, ארבעה סמסטרים