המטרה שלנו

מטרת התוכנית היא לפתח מורים פעילים, יוזמים, ביקורתיים וחושבים ששמים את התלמיד ואת צרכיו לנגד עיניהם. מורים שיידעו לשאול שאלות ולפתח לומדים עצמאיים וסקרניים. כדי לתמוך בתהליכים הללו, מקבלים הסטודנטים בתוכנית כלים לניסוח שאלות גדולות, לכתיבת טיעונים, לניהול שיח אחראי ומכבד בכיתה, לאתגור תלמידים לדיונים ועוד.
הבוחרים בתוכנית זו ידעו לתת מענה לשונות בין התלמידים בכיתה ולאפשר הוראה פרסונלית שבמסגרתה כל תלמיד מקבל מהמורה מענה בעזרת מודלים שונים שיילמדו בתוכנית.

למה תיחשפו בתוכנית?

בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לחינוך לבית הספר היסודי במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) הבנו שהטכנולוגיה תתפוס מקום הולך וגדל בחיינו ולכן אנו פועלים לגישור הפערים הדיגיטליים בין המורים לתלמידיהם. בשיתוף פעולה עם מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) הסטודנטים בתוכנית לומדים את הוראת שפת הקוד באמצעות תוכנת סקראץ'. באמצעות פיתוח משחקים בסקראץ', הסטודנטים חווים תהליכי חשיבה מסדר גבוה, למידה שיתופית, הבנת המשמעות של לומד אקטיבי, מפתחים חשיבה לוגית, מתמודדים עם בעיה גדולה באמצעות פירוקה לבעיות קטנות יותר, פותרים בעיות ומקבלים מענה אישי. הסטודנטים אף לומדים על היבטים של למידה מבוססת משחקי מחשב ושפה במציאות דיגיטלית, ונחשפים לכלים טכנולוגיים חדשניים ברוח התקופה.

כדי שהסטודנטים שלנו יוכלו לפתח את המיומנויות האלה בקרב התלמידים שלהם ולהכינם לפעול ולחשוב בעולם של אי ודאות, בתוכנית לחינוך לבית הספר היסודי אנו שמים דגש גם על למידה מבוססת אתגרים (Challenge based learning) המפגישה את הלומדים עם שאלות גדולות, רלוונטיות, כמו בעולם האמיתי, שברובן דורשות שילוב של תחומי ידע (הוראה בינתחומית), כמו למשל שפה ותחום דעת נוסף.

אחת המיומנויות החשובות למורה והאתגר הגדול הניצב בפניו בעידן זה הוא הוראה פרסונלית מותאמת. לפיכך, בתוכנית נלמד על אשכול רחב של לקויות למידה, בדגש על היבטים חברתיים-רגשיים ושילוב והכלה של כלל תלמידי הכיתה.

התמחויות לבחירה

ייחודי!

בוגרי התוכנית תואר ראשון החינוך לבית הספר היסודי יקבלו ארבע תעודות:

  1. תואר ראשון בחינוך
  2. תעודת הוראה בחינוך לבית ספר יסודי התמחות שנבחרה
  3. תעודה בחינוך לשוני (לכיתות א,ב) >>

הבוחרים באחת מההתמחויות הבאות: אנגלית, מתמטיקה ספרות עברית, עברית – אוריינות ושפה יקבלו תעודה נוספת בסיום לימודיהם "מומחה בהוראה מותאמת" בתחום הדעת.

תעודה זו תעניק לבוגר אופק מקצועי נוסף וכלים יישומיים לעבודה בהוראה פרסונלית המאפשרת מתן התייחסות שונה ומותאמת לכל ילד בהתאם לצרכיו בכיתה.

בהתנסות המעשית בהוראה הסטודנטים מכירים את בית הספר ומיישמים בו את תהליכי ההוראה שלמדו בסיועם של המדריכים הפדגוגיים מהמכללה והמורים המאמנים מבית ספר. באופן הזה הם מקדמים דרכי הוראה ולמידה חדשניות. ההתנסות המעשית בהוראה מהווה קרקע פורייה ליישום כלים טכנולוגיים כגון תכנות באמצעות קוד, פיתוח משחקים דיגיטליים, למידה שיתופית, למידה סביב אתגר ועוד.
הסטודנטים להוראה במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) חווים התנסות מעשית משמעותית, כזו שמאפשרת להם להיות חלק אינטגרלי מצוות בית ספר, לחוות ישיבות צוות ופגישות פדגוגיות, להשתתף באופן פעיל בזמנים חשובים וקריטיים לבית הספר כגון אסיפות וימי הורים, פתיחת שנת הלימודים, היערכות לטקסטים וכן ניתן להם חופש להוביל יוזמות בבתי הספר.

הלוואות ומלגות מטעם משרד החינוך ומפעל הפיס

תעודה נוספת בחינוך לשוני

הלימודים בתוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי בכל ההתמחויות (למעט אנגלית) כוללים קורסים במסגרת חטיבת שפה, שמטרתם להכשיר את הסטודנטים להוראת קריאה וכתיבה בכיתות הצעירות (א-ב) ולפיתוח ולהוראת השפה בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי. לימודים אלה פותחים בפני הסטודנטים אפשרות ללמד תחום דעת נוסף מלבד תחום ההתמחות שבחרו.
לבוגרי התוכנית מוענקת תעודת הוראה פנימית נוספת בתחום השפה.  

למה לבחור במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי)?

עיקרי התוכנית

ראש התוכנית

ד"ר דן מישייקר

מזכירות סטודנטים:
03-6902499
טלפון למתעניינים:
03-6901690

<< אוקטובר 2024 >>
אבגדהוז
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2