הפקולטה לחינוך

הפקולטה לחינוך

תואר ראשון בחינוך המיוחד


:ראשת התכנית
ד"ר אורלי הבל

ראש תוכנית תואר ראשון בחינוך מיוחד

דוא"ל :

orlyh@levinsky.ac.il

מזכירות סטודנטים:
03-6902499
טלפון (למתעניינים)
03-6901690

 


תואר : תואר ראשון .B.Ed בחינוך מיוחד

תעודה: תעודת הוראה לחינוך מיוחד בין-מסלולי (א' –י"ב)


 

ד"ר אורלי הבל והסטודנטיות איילת שריג ושחר רגב בראיון מיוחד בנושא השפעתה של הטכנולוגיה בחינוך המיוחד

 

מבנה תכנית הלימודים:

התכנית לתואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד מורכבת מ-3 חלקים מרכזיים:


לימודי חינוך

הקורסים בלימודי החינוך לקראת תואר ראשון בחינוך מיוחד כוללים התייחסות אל המרכיבים הבאים: אספקטים ערכיים, חברתיים ומוסריים בעבודת המחנך, שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה ההטרוגנית, התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית של ילדים (על פי קבוצות גיל: הגיל הרך/בית הספר היסודי/בית הספר העל-יסודי), תיאוריות וגישות בהוראה ובלמידה, גישות חדשניות בתכנון לימודים והערכת הלמידה וההוראה, היבטים של שיח דבור וכתוב בתהליכי הוראה ולמידה ושילוב טכנולוגיות מידע מתקדמות.

לימודי החינוך מתקיימים במסגרת החוג לחינוך. להרחבה על פועלו של חוג זה לחץ כאן


התמחות בחינוך המיוחד

לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון (B.Ed.) בתכנית מיועדים להכשיר מחנכים מומחים לתהליכי למידה עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכל המסגרות החינוכיות: מסגרות לימודי חינוך מיוחד ייחודיות לבני גיל 21-6 (כגון: מוגבלות שכלית התפתחותית, לקויות על הרצף האוטיסטי, ליקויי למידה רב-בעייתיים, ליקויי חושים, הפרעות רגשיות והתנהגותיות) וכן מסגרות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתות רגילות, בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ובמסגרות נוספות, כגון: מתיא"ות (מרכזי תמיכה יישוביים ואזורים). עם תחילת הלימודים ייבחרו שני תחומי דעת (הנלמדים כל אחד בהיקף 15 ש"ש): חטיבת חובה: מתמטיקה או שפה (בהתאם לתחום ההתמחות בהוראה מתקנת) וחטיבה לבחירה: אמנות או מדעים.


התנסות בהוראה

בהכשרתם מתנסים הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך מיוחד בהוראה המכילה היבטים רגשיים-חברתיים במסגרות חינוכיות שונות. הערך המנחה את ההכשרה הוא הכלתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ייחודיות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד ושילובם בחברה. במכללת לוינסקי לחינוך דרכי ההוראה החדשניות בקורסים הנלמדים, כגון: שימוש באייפדים ובטכנולוגיה עדכנית, מותאמים למודלים אוניברסאליים של הוראה ולמידה, אשר נותנים בידי המורה כלים עדכניים להתמודדות עם הוראה לתלמידים עם צרכים מיוחדים. הסטודנטים בתכנית לומדים לפרוט את המושג 'חינוך מיוחד' לגישה שמנגישה את סביבת ההוראה ומכשירה את הסטודנטים להוראה מותאמת באופן ייחודי לתלמידים לקויי למידה, לתלמידים על הרצף האוטיסטי, לתלמידים עם נכויות מוטוריות או קשיים חושיים ולתלמידים עם קשיים קוגניטיביים-התפתחותיים. בנוסף לכך, מטרת ההתנסות היא לרכוש כלים לפתוח יזמות חינוכית בתוך בתי הספר. לימודי ההתנסות בתואר ראשון בחינוך מיוחד מתקיימים במסגרת המחלקה להוראה. להרחבה על מחלקה זו לחץ כאן

 
ימי לימוד במכללה:
 

סטודנטים בשנה א' ו-ב' - ימים א' ו-ה'

סטודנטים בשנה ג' - ימים א', ה'

סטודנטים בשנה ד' - יום ד'
 
ימי התנסות מעשית:

סטודנטים בשנה א' ו-ב' – יום ב' או יום ד'

סטודנטים בשנה ג' – ימים א' ו-ב' או יום ד'


בנוסף, לימודי אנגלית לרמת פטור ולימודי עברית יילמדו בהתאם לרמת הסטודנט
מידע זה נתון לשינויים וייתכן שיבוצעו בו התאמות
ט.ל.ח

מועדי תחילת לימודים: אוקטובר, סמסטר אביב

 
לצפייה בלוח אקדמי לחץ כאן
 

משך הלימודים:

4 שנים, בשנה הרביעית ישולב סטאז' בהוראה


שכר לימוד:

100% שכר לימוד אוניברסיטאי לשנת לימודים.



לימודי חינוך מיוחד במכללת לוינסקי לחינוך



החינוך המיוחד מציב את האדם במרכז, על מגוון יכולותיו, קשייו וההקשרים המשפחתיים, החברתיים והתרבותיים הייחודים לו. לימודי חינוך מיוחד במכללת לוינסקי לחינוך מבוססים על גישה זו ובמקביל על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית, המתייחסת לפרופיל הייחודי של כל תלמיד. מתוך כך מוכשרים הסטודנטים בהערכה ובטיפוח הלמידה של התלמידים על מנעד רחב של שונות.

בהכשרתם מתנסים הסטודנטים בהוראה ובטיפול במסגרות חינוכיות שונות. הערך המנחה את ההכשרה הוא הכלתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ייחודיות, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד ושילובם בחברה. במכללת לוינסקי לחינוך דרכי ההוראה החדשניות בקורסים הנלמדים (כגון: שימוש באייפדים ובטכנולוגיה עדכנית) מותאמים למודלים של הוראה ולמידה אוניברסליים, אשר נותנים בידי המורה כלים עדכניים להתמודדות עם ההוראה של תלמידים עם צרכים מיוחדים.

הסטודנטים בתכנית לומדים לפרוט את המושג של חינוך מיוחד לגישה מכילה ומקבלת ולדרכי הוראה חדשניות, המותאמות באופן ייחודי לתלמידים לקויי למידה, לתלמידים על הרצף האוטיסטי, לתלמידים עם נכויות מוטוריות או קשיים חושיים ולתלמידים עם קשיים קוגניטיביים-התפתחותיים.
רישום מקוון