התוכנית ללימודי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך מתאימה למי שמעוניינים בתואר אקדמי באחד התחומים המרגשים והמשמעותיים ביותר בתחום החינוך, הוראה לגיל הרך. התוכנית נועדה למי שבוחרים בעשייה יצירתית ובעלת ערך בקרב ילדים בגיל לידה עד שש, הנמצאים בשלב קריטי בתהליך התפתחותם. עבודת המחנכים בגיל הרך מאפשרת לכל העוסקים בה הזדמנות להיות דמויות משפיעות, מעצבות ומכוננות בחייהם של הילדים.
בעלי נתוני סף גבוהים? אולי אתם מתאימים לאחת מתוכניות המצוינות שלנו.
תוכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך מתמקדת בטיפוח רעיון "מאה השפות של הילדים" לפי הגישה החינוכית של רג'יו אמיליה. בגישה זו תוכנית הלימודים הנרקמת בגן הילדים בנויה על בסיס הקשבה ועשייה מעומק התעניינותם וסקרנותם של ילדים בגיל זה.
תוכנית הלימודים בגיל הרך כוללת קורסים ופעילויות שבאמצעותם לומדים הסטודנטים להתמודד הלכה למעשה עם ילדים שיש להם צרכים מיוחדים בגן הילדים.
תוכנית לימודי חינוך בגיל הרך מכוונת לפתח גננת יוזמת, הומניסטית, מנהיגה ופורצת דרך, המעמידה במרכז את טובת האדם וכבודו ואת טובת הילד, צרכיו ויכולותיו.
התוכנית מכשירה את הגננת לפיתוח מענה לַשוֹנוּת הקיימת בין ילדים בגיל הרך ולשילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרת הכיתה/הגן.
בוגרי המכללה בתוכנית לגיל הרך משמשים גנן או גננת אם, האחראים על ניהול צוות הגן והמתרחש בו. הלימודים בתוכנית במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) מקנים לבוגריה ידע וכלים בתחומי ניהול צוותים וניהול מסגרת חינוכית המלווים בבקיאות במדיניות חינוך בגיל הרך.
הסטודנטים בתוכנית לגיל הרך לומדים את תחום ההוראה דרך שיטות פדגוגיות עדכניות וחדשניות המותאמות למאה ה-21, למשל, ספרים דיגיטליים ופיתוח אפליקציות למידה ייחודיות לגיל הגן, שנלמדות במרחבי הלמידה החדשניים במכללה (FLS).
נוסף על כך, במכללה אנו רואים חשיבות רבה בהכשרת בוגרים המסוגלים ללמד תהליכי פיתוח שפתי אצל ילדים במטרה לבטא את עצמם, את צורכיהם ואת תחושותיהם. לפיכך, מושם דגש רב על פיתוח כישורים שפתיים המוביל לשיח בין הילדים עצמם ובינם לבין מבוגרים, שדרכו הילדים נחשפים למשמעות השיתוף ולומדים על דעות ורעיונות חדשים.
לבחירתכם, אחת משתי התמקדויות ייחודיות. כל התמקדות היא עולם ומלואו של תכנים מעשירים בעבודתה של הגננת. הלמידה בכל התמקדות נותנת ביטוי להיבט הרב-תחומי (למידה של תחומים רבים בתמיכה של הגננת: ספרות, אותיות, חגים, יצירה, שירה ועוד) המאפיין את גן הילדים.
בתום ההכשרה, הגננת תוכל לשלב בין כל תחומי הדעת הללו. הידע של הגננת יועשר בשילובים מעניינים וייחודיים של תחומי דעת, שיובילו את הגננת ללמוד על עולמות מסקרנים, דוגמת חלום, דמיון, יצירה ורוחניות לצד חינוך וניהול איכותיים של גן הילדים.
אומנות, יצירה והבעה הם נושאים מהותיים בגן הילדים ובאמצעותם הילדים לומדים באופן מעמיק על היקום, על גוף האדם ועל הסביבה שאנו חיים בה.
בהתמקדות חלל ודמיון נלמד לגעת בציפור נפשם של הילדים בגן באמצעות אומנות ויצירה. נתבונן מקרוב על דרכי הלמידה של הילדים כשהם חוקרים את היקום, את כדור הארץ ואת החלל וחשים מקרוב בכוחם של סקרנות, דמיון ויצירה, פלאי גוף האדם ואוריינות הסביבה להניע למידה משמעותית בקרב ילדים צעירים.
ללימודים בהתמקדות זו תהיה שותפה עמותת SpaceIL, שהביאה את "בראשית", החללית הישראלית הראשונה, לירח. בזכות שיתוף זה, הסטודנטים שיבחרו בהתמקדות זו ילמדו על ערכה של הסקרנות הטבעית בגיל הרך, של עבודת צוות ושל התמודדות עם הצלחות ועם כישלונות. המפגש של הסטודנטים עם סיפורי צמיחה מהתמודדות עם אתגרים, ילמדו אותם על כוחה של התמדה גם כשהדרך איננה קלה, בדיוק כשם שהתגלגל הרעיון של החללית בראשית. רעיון זה החל במפגש של שלושה מהנדסים צעירים, שחלמו לפתח חללית שתגיע לירח ולאחר מסע ארוך מימשו את חלומם. "בראשית" הפכה מרעיון למציאות וסיפורה הפך לסיפור של ניצחון הרוח וזכה להכרה בינלאומית.
אנו במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (קמפוס לוינסקי) מאמינים שזרעים קטנים כאלה של דמיון, של סקרנות ושל רצון עז להצליח נטמנים בילדים בעודם רכים, וניתנים להתפתחות ולצמיחה בגן הילדים. בתוכנית הלימודים לגיל הרך בהתמקדות חלל ודמיון ייערכו מיזוגים מיוחדים בין שני תחומי דעת – מדעים ואומנות. הלמידה בהתמקדות זו תיסוב סביב נושאים מיוחדים ומסקרנים שבאים לידי ביטוי בחיבור שבין אומנות למדעים ולגן הילדים. כך למשל, יילַמדו תהליכים וניסויים בפיזיקה של היומיום באמצעות אומנות, ציור ופיסול, כמו גם עיצוב גן הילדים בצורה מותאמת לעקרונות היסוד של השילוב בין תחומי הדעת אומנות ומדעים.
הסטודנטים שיבחרו בהתמקדות זו ייחשפו לתכנים ולפעילויות חינוכיות של עמותת SpaceIL.
לסטודנטיות תואר ראשון לגיל הרך ניתנת האפשרות לקבל תעודת הוראה לכיתות א-ב נוסף על תעודת הוראה בגן הילדים. תוכנית הלימודים לתעודת הוראה נוספת לכיתות א-ב משלבת בין תוכני למידה תיאורטיים לבין התנסות מעשית בהוראה בכיתות א-ב. התכנית נלמדת בשנה ג' ללימודים.
בין הנושאים הנלמדים:
– גישות ושיטות להוראת הקריאה והכתיבה
– הוראת מתמטיקה בכיתות א-ב
– כלים תיאורטיים ומעשיים לעבודה בכיתה הטרוגנית
– מעבר מהגן לכיתה א
– טיפוח אקלים כיתה וכלים לעבודה מערכתית
התוכנית מיועדת לסטודנטיות תואר ראשון בגיל הרך בשנה ג' ללימודים.
בנוסף לתואר ראשון בהוראה בגיל הרך, הבוגרות יקבלו תעודה של מנהלת מעון יום לפעוטות (לידה-שלוש) המוכרת על ידי המדינה.
התעודה מאפשרת לנהל מעון יום ציבורי (לדוגמה, ויצ"ו ונעמ"ת).
הלימודים מתאימים גם לאלו המעוניינות בעתיד לפתוח מסגרת חינוכית פרטית משלהן.
בין הנושאים הנלמדים בהכשרה:
ניהול מסגרת חינוכית: קבלת החלטות ותיעדוף משימות, ניהול תקציב, שיווק המסגרת וגיוס עובדים.
מיומנויות ניהול ופיתוח צוותים חינוכיים כולל עבודה עם קהל, יצירתיות בניהול וניהול משברים
בנייה וטיפוח צוות, מיומנויות תקשורת בינאישיות ומיומנויות הדרכה.
קשרים עם גורמי חוץ (פיקוח / אנשי מקצוע / קהילה / מוסדות)
תוכנית הלימודים בקמפוס אילת לבני גיל לידה – 6 ולכיתות א-ב בהתמחות הוראה כוללת
תוכנית הלימודים מיועדת להסמכת גננות בתוספת תעודת הוראה לכיתות א-ב. בחירה בתוכנית לימודים זו מאפשרת השתלבות בעבודה במעונות, בגנונים ובגני טרום-חובה וכן בכיתות א-ב ובחטיבות הצעירות המשלבות גן וכיתה א.
תוכנית הלימודים במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט באילת זהה לתוכנית הלימודים בקמפוס תל-אביב, המרצים בקמפוס אילת הם המרצים שמלמדים גם בקמפוס תל-אביב.
בוגרי התוכנית באילת יקבלו תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בחינוך לגיל הרך (6-0), הוראה כוללת לכיתות א' ו-ב'
שלושה ימי לימוד
בנוסף, לימודי אנגלית לרמת פטור ולימודי עברית יילמדו בהתאם לרמת הסטודנט
אוקטובר, סמסטר אביב
ארבע שנים
100% שכר לימוד אוניברסיטאי לכל שנת לימודים.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.